Header Ads

"Berpeluh Pekerja Berdua Tu Cari Saiz Dalam Stor..." Guru Terima Pujian Netizen Kerana...


Sebagai umat Islam khususnya, kita digalakkan untuk bersedekah dan memberi hadiah kepada golongan yang lebih memerlukan. Kebaikan bersedekah ini banyak manfaatnya antaranya, dapat menghilangkan kesusahan yang ditanggung oleh orang-orang yang berada di dalam kesempitan. Kebaikan ini juga bukan hanya membawa perubahan kepada golongan tersebut, malahan dapat juga mendidik jiwa dan hati kita mensyukuri dengan segala nikmat yang Allah berikan.

Jika hari ini, kita rasa kita adalah manusia yang paling susah di dunia, kita perlu mengubah tanggapan tersebut dan perlu bersyukur dengan apa nikmat yang telah Allah kurniakan. Kadangkala kita mengeluh dengan kesusahan yang ada tanpa mengetahui masih ramai lagi di luar sana yang bergelut dengan kesusahan. 

Pada pandangan kita, nilai wang ringgit yang tinggi dan jenama sesuatu barangan adalah ukuran bagi segala-gala keperluan dan kehendak. Tetapi kita sebenarnya alpa, sekecil-kecil nilai wang ringgit dan barangan  itu dihargai dan disyukuri oleh orang yang benar-benar memerlukan. 

         








Sumber : The Reporter

FACEBOOK kimskinhq

No comments

Powered by Blogger.
a