Header Ads

'Kami Sudah Terima Balasan Masing-Masing,Allah Maha Adil' - Izreen Azminda


Sebelum ini Izreen Azminda dan suami untuk bertahan di sebalik tsunami kemarahan warga laman sosial gara-gara drama perpecahan keluarga suaminya, Ude Wahid.Kini apa yang terjadi adalah balasan buat dirinya.

“Inilah ujian paling berat diterima selama lebih 12 tahun menjadi anak seni… Mungkin boleh saya simpulkan sebagai kifarah hidup. Mungkin ini semua kifarah hidup… Kun Faya Kun, jadi, maka jadilah ia”

“Saya, suami dan pihak di sana mungkin pernah melakukan kesilapan, jadi kami ditimpa dengan ujian hidup. Jujurnya, saya terlalu sibuk bekerja sepanjang lebih satu dekad, ada kala saya alpa dan lalai dengan perintah Tuhan. Allah pemberi rezeki dan Dia boleh merentapnya sekelip mata”

“Allah menjentik saya supaya kembali mengingati dan mendekatkan diri dengan-Nya. Mulanya, saya berat menerima ujian ini, tetapi saya harus reda,” jelasnya kepada BH Online.

Namun Intan kini semakin dikenali selain rezeki yang mencurah-curah. Saya terlalu sibuk bekerja sepanjang lebih satu dekad, ada kala saya alpa dan lalai dengan perintah Tuhan.

“Begitu juga pihak di sana… Allah menarik suaminya, tetapi memberikannya dengan rezeki melimpah ruah. Itu yang diinginkan selama ini, Allah menunaikannya. Kami sudah menerima bahagian masing-masing… Allah Maha Adil,” katanya.




Sumber : BH Online Dan Owee Ah Chun.

No comments

Powered by Blogger.
a