Header Ads

'JANGAN JADI PENGASUH KALAU KAU CUAI ATAU KAU JENIS AMBIL MUDAH' - Ibu Luah Rasa Geram,Ini Jawapan Dari Pengasuh....


Nampaknya kes penderaan bayi makin berleluasa hari ini seolah-olah ianya perkara biasa. Ibu-bapa mana yang tak sedih apabila pengasuh yang diharapkan untuk menjaga anaknya  tergamak mendera anak mereka. Lebih teruk apabila pengasuh itu tidak mengaku kesalahan mereka.

Seperti perkongsian ibu ini apabila mendapati anaknya mempunyai kesan lebam di belakang dan mata. Apabila ditanya pengasuh itu, ini jawapan diterima. Geram betul!

"JANGAN JADI PENGASUH KALAU KAU CUAI ATAU KAU JENIS AMBIL MUDAH. KE KAU GILA?
On 2nd August hari yang paling sedih untuk keluarga aku and hanya Allah yang tahu. Anak balik dengan lebam kat belakang badan n mata. Kau cakap abg Hud baling toys pada Lut. Sampai rumah bila check belakang Lut aku tengok lebam teruk. Tak sedap hati dengan melalak2 tu aku g check kat klinik area Putra Perdana. Doctor check kejap then terus bagi surat kena refer Hospital Putrajaya sebab cam kena abused."


"Sampai hospital nurse call polis untuk datang and kami kena report polis then baru buat detail check up. Settle hal dengan polis doctor O&G datang check then Paediatrician pulak datang and hasilnya doctor cakap bukan dari kesan kena toys and possibilities that Lut been abused sangat tinggi. Didera atau tak tu hanya Allah yang tahu. Yang penting lepas check aku tahu organ dalaman dia ok and tulang belakang die pun ok. Tapi still kena monitor bby lut for few days takut ade pape yang tak kena kena terus datang hospital balik."

"Alhamdulillah Baby Lut is doing fine now itu yang penting bagi aku. Bagi yang nak mencari pengasuh berhati-hatilah terutama yang duduk area *** supaya apa yang jadi pada baby Lut tak jadi pada anak2 lain. Cakap ada CCTV and registered with JKM pun belum tentu selamat macam kes baby Lut ni bila jadi kes CCTV pun tak bagi tengok. Lebih sedih boleh cakap parents lain tak kisah lebam2 tu. Seolah2 it’s ok for kids to have those bruises sebab tu even dah jadi kes camni pun still mengasuh cam biasa. I choose not to do anything to you sebab kau pun seorang ibu."


"Aku risau kalau aku ambil tindakan apa yang akan jadi pada anak2 kau. Kesian pada anak kau nanti. Tapi apa yang kau buat pada anak aku takkan sekali pun aku lupa. Takpa kau pun ada anak ingat kifarah dari Allah ada. Biar Allah yang balas.Try not to aibkan siapa2 tapi aku rasa tanggungjwab aku tak lepas kalau aku tak up pasal kecuaian kau ni supaya tak jadi pada anak orang lain."

Sumber : Adiba Fazala.

JANGAN LUPA LIKE DAN SUBSCRIBE CHANNEL YOUTUBE KAKI SHARE

No comments

Powered by Blogger.
a