Header Ads

5 Foto Ferrari Kim Kardashian Yang Di Hadiahkan Jho Low Yang Mungkin Bakal Di Rampas Berhubung Dana Rakyat 1MDB

Menurut laman portal Page Six, Kim dan bekas suaminya, Kris Humphries, telah diberikan kereta sukan itu sebagai hadiah perkahwinan pada tahun 2011.

Pasangan itu kemudian bertempur di atas kereta sukan, yang dibeli pada harga AS $ 325,000 (RM1.35 juta), ketika mereka bercerai beberapa bulan kemudian.

Bulan lalu, Kardashian dilihat di Miami tiba di makan malam di Ferrari putih, tetapi pengacara Kardashian dan peguam perceraiannya tidak akan mengatakan sama ada dia masih memandu kereta tersebut.
Ia juga melaporkan bahawa tetamu perkahwinan tanpa nama yang dinamakan itu hanya digambarkan sebagai "seorang ahli perniagaan Malaysia" kemudian.

Portal dalam talian menambah bahawa sumber memberitahu bahawa pembantu adalah Rendah.

"Jabatan Kehakiman (DoJ) telah mengejar selebriti lain yang menerima hadiah dari bintang rendah, Leo DiCaprio menyerahkan lukisan Picasso dan Basquiat. Miranda Kerr berpisah dengan suami memiliki perhiasan berlian $ 8 juta (RM33.16 juta) melalui Jho Low.

"Tetapi terdapat banyak selebriti lain, termasuk Swizz Beatz, Pras Michél dan Nicole Scherzinger, yang menerima hadiah yang kurang bernilai," lapor Enam yang dilaporkan.

Laporan itu menambah bahawa DoJ tidak mengatakan sama ada ia akan cuba memulihkan Ferrari atau hadiah lain Low memberi selebriti lain.

Dilaporkan bahawa polis telah memfailkan tuduhan jenayah terhadap Low dan bapanya atas wang yang didakwa dicuri dari 1MDB.

Tuduhan pengubahan wang haram dibawa terhadap Low dan bapanya, Tan Sri Low Hock Peng "di absentia" oleh Jabatan Siasatan Jenayah Komersial (CCID) polis dan Jabatan Peguam Negara.

Pihak berkuasa masih mencari Low, yang dipercayai bersembunyi di China.





No comments

Powered by Blogger.
a