Header Ads

Hebat Dugaan, Isteri Baru Semalam Meninggal Sebab Kanser, Sekarang Dia Tabah Untuk Menjaga 3 Anak OKU

Heboh di laman sosial mengenai seorang insan yang bergelar suami dan ayah menempuh dugaan dalam kehidupannya, beliau yang di maksudkan adalah Mohd Zain Abdullah.
Mengikut sumber terdekat dia baru sahaja kehilangan isterinya yang tercinta kerana isterinya menghidap penyakit kanser, semasa hayat isterinya dia tanpa pernah rasa jemu menggalas tugas sebagai suami dalam menjaga isterinya yang menghidap penyakit kanser itu, saban hari dia berusaha mencari penawar isterinya yang tenat, setiap hari memandikan isteri, menyuap mulut isteri, memberikan isteri ubat, menukarkan pakaian isteri semua yang di lakukan terhadap isterinya dan dia tidak pernah mengeluh walau sepatah pun namun perancangan Allah itu lagi sempurna, si isteri menghembuskan nafas di hadapan beliau. 
Namun tugas berat yang di pikul tidak terhenti di situ sahaja, di sebalik itu dia mempunyai anak OKU yang harus di jaga, bak kata orang berat mata memandang berat lagi bahu memikul atas nama seorang ayah dia tidak pernah terfikir untuk melepaskan tanggungjawab, pengirim yang memberikan sumber ini turut sebak ketika melihat pengorbanan seorang ayah dan suami yang tabah ini. 

Share kan artikel ini kalau rasa hati anda tersentuh

Beberapa kata-kata netizen yang menyentuh hati :


Mak saya jaga 2 anak tiri yang OKU...after ayah tiri saya meninggal, semua mak yang uruskan diorang. Allahuakbar... tak putus-putus rezeki kami sekeluarga. Harap sangat abang kuat demi anak-anak. Takpa bang penat lelah dunia saja, mereka akan jawabkan bahagian akhirat untuk abang nanti





No comments

Powered by Blogger.
a