Header Ads

Ameera Zaini Sakit Kerana Di Gigit Anak Semasa Menyusu

Kesakitan ketika digigit anak semasa menyusu badan bukan sesuatu yang menyeronokkan bagi sesorang ibu. Ia amatlah pedih dan menyakitkan. Tapi bagi seorang ibu yang cekal semangatnya iaitu Ameera Zaini, masih mampu terus memberikan susu ibu buat buat hatinya Mateen anaknya.

Anak lelakinya itu, Mateen yang berusia 1 tahun 7 bulan mungkin secara tidak sengaja menggigit telah menggigit payudara Ameera Zaini semasa menyusu memang menyakitkan. Tetapi bagi ibu-ibu ia tentulah cabaran yang amat menyakitkan dan kepada Ameera Zaini selaku Ibu yang ada kerjaya, ia menyebabkan payudaranya terhiris luka mendatangkan rasa pedih dan ngilu.

Ameera sempat berkongsi perihal ini menerusi IG Story beliau beberapa hari lepas.

KENA GIGIT SAMPAI BERDARAH


LUKA TERBELAH DAN BERDARAH 
Ketika bertugas Ameera ke klinik kerana luka digigit sudah mula membengkak. Dia juga mengalami demam akibat gigitan tersebut dan doktor mengesahkan bahawa Ameera mengalami mastitis iaitu radang susu ibu.

TETAP BERIKAN SEBELAH SAHAJA
Oleh kerana ia sudah bernanah, doktor menasihatkan Ameera supaya mengepam keluar susu tetapi tidak boleh berikan kepada anak. Bagaimana pun, Ameera tetap memberikan susu ibu daripada sebelah lagi payudara kerana Mateen tetap nak mommy!
TERPAKSA PAM KELUAR SUSU 

Ameera juga terpaksa mengepam keluar susu untuk mengelakkan ketidakselesaan dan kesakitan akibat bengkak yang dialaminya sewaktu menyusukan Mateen. 

No comments

Powered by Blogger.
a