Header Ads

Noryn Aziz berikan persembahan memukau di Gegar Vaganza Musim ke-5.


Anda dah saksikan semua persembahan di gegar vaganza 5? Persaingan minggu ke minggu semakin sengit kan. Namun Noryn Aziz buktikan yang beliau telah mampu memberikan
yang terbaik sehingga kini. Mesti ramai lagi kan orang yang masih tak kenal siapakan Noryn Aziz. Nak tahu biodata artis ini?Jom teruskan baca tentang artis ini…

Nama Sebenar Noryn Aziz ialah Norazmahwati Binti Abdul Aziz berkelahiran pada 26 November 1976 (umur 41), anak Shah Alam Selangor merupakan penyanyi Jazz Malaysia.

Beliau mula memasuki bidang nyanyian pada tahun 1996 dan menganggotai kumpulan sister-sister dan menerbitkan album solo pertamanya Fantasi O Realiti (1997). Seterusnya menerbitkan album Alam Maya (2006) dan I’m Alright (2010).


Beliau telah mendapat pendidkan di ITM, Selangor. Mendirikan rumah tangga pertamanya bersama Anuarol Nizam Kechik @ Hamir pada November 1998 kemudian berkahwin kali kedua pada 22 Januari 2010 dengan arkitek bernama Datuk Raja Kamarul Bahrin Shah Raja Ahmad. Datuk Raja Kamarul Bahrin juga merupakan Ahli Parlimen Kuala Terengganu dan Pengerusi Parti Aman Negara(PAN) 2018.

Sejak 2011, Noryn telah tampil bertudung. Beliau dikurniakan seorang cahaya mata lelaki bernama Raja Bariq Umar Shah, berusia 4 tahun (2018). Menurut laporan media, Noryn dan suami telah menfailkan permohonan cerai sejak tahun 2017 namun enggan mengulas lanjut. Jom saksikan pula gambar-gambar terbaru beliau kini.

(Source: Geng Joyah)

(Source: The Star Online)

No comments

Powered by Blogger.
a