Header Ads

Freemason sudah bertapak di Malaysia?

Freemason ialah sebuah persatuan/pertubuhan yang wujud sekitar abad 16 ke 17. Pertubuhan ini wujud dalam pelbagai bentuk tetapi berkongsi prinsip dan pandangan moral dan metafizik yang sama.

Terdapat pelbagai kaitan dari kewujudan Freemason, ada yang mengaitkan dengan kultus iris-osiris pada zaman Mesir Kuno, ada juga berkait dengan pembinaan Haikal Sulaiman (King Solomon’s Temple).

Pada asalnya di tubuhkan pada 43 masihi untuk menentang ajaran kristian. Tapi apabila ajaran kristian telah jatuh pada kurun ke-17 maka mereka beralih arah pula untuk menentang umat Islam sepenuhnya.

Freemason juga dikaitkan dengan ahli Kesatria Templer(Knight’s Templar). Mengikut lagenda, pada abad ke-11, Knight Templar telah menjumpai lokasi tinggalan harta karun di istana Haikal Sulaiman. Berpandukan sesetangah pendapat, lokasinya ialah di sebuah bilik di bawah Masjid Al- Aqsa. Mereka turut menjumpai buku-buku sihir lama yang disorokkan nabi Sulaiman pada zaman beliau kerana benar marah pada umatnya yang mengamalkan sihir ketika itu.

Penemuan tersebut pernah disiarkan di History Channel. Jika UK ialah pusat kewangan tentera dajjal, Amerika pula ialah pusat politik ketenteraan bagi mereka. Hal ini terbukti apabila George Washington ialah presiden Freemason yang pertama.

Dan di bawah ialah lokasi-lokasi tempat pertemuan sulit ahli-ahli puak suruhan dajjal ini bermesyuarat di Malaysia.

Danga Bay,Johor

Dewan Freemason, Jalan Chan Koon Cheng, 75000 Malacca
Dewan Freemason, 136 Jalan Utama, Penang
Dewan Freemason, 27 Jalan Sultan Azlan Shah, 31400 Ipoh, Perak
Sungai Petani, Kedah.
Jalan Penghulu Cantek, Seremban, Negeri Sembilan
Sebelah Kompleks Karamunsing Shopping Mall

No comments

Powered by Blogger.
a