Header Ads

Kenali personaliti diri melalui jam tangan

Sikap, tingkah laku dan pemakaian boleh mencerminkan peribadi seseorang individu. Begitu juga dengan pemakaian jam tangan untuk seseorang individu. Kita boleh tahu personaliti seseorang cuma dengan bentuk jam tangan tersebut. Cuba tengok tangan anda sekarang dan jam yang anda pakai. 

Jom kita sama-sama kenali personaliti diri masing-masing.



1. Jam Berbentuk Petak


Source : http://taskwbranded.com/jam-tangan/jam-piaget-bling-bling-8046


Pemilik jam tangan ini adalah individu yang mesra dan lemah-lembut dalam berkata-kata.
Tetapi anda juga dikatakan agak skema dalam segala hal.




2. Jam Berbentuk Bulat







Source : https://dtpmhvbsmffsz.cloudfront.net/posts/2016/03/07/56de1b97a88e7d2ab7007999/s_571e6eb26a5830295200100e.jpg

Pemilik jam berbentuk ini adalah sangat terbuka orangnya dan mudah mengkritik individu yang tidak sebulu dengan anda. Anda juga 'unpredictable person'.

Individu ini sukar didekati tetapi mudah menerima arahan yang diberi. Anda juga dikatakan berjiwa penyayang dan sangat mengambil berat tentang ibu bapa anda.




3. Jam Berbentuk Bujur

Image result for jam tangan bujur
Source : https://www.bridgat.com/ms/buy/oval-diamond-inlayed-analog-dial-watch-with-plated-alloy-strap.html


Individu yang suka akan bentuk jam ini dikatakan mempunyai keunikan sendiri dan menjadi daya tarikan istimewa di mata kaum lelaki.

Walau bagaimanapun, individu unik ini bukanlah seorang yang mudah didekati. Anda adalah penyimpan rahsia dan sukar untuk dibawa bincang. Tapi anda sebenarnya adalah seorang yang manja.




4. Jam Berbentuk Segi Empat


Image result for jam tangan segi empat
Source : http://www.elevenia.co.id/prd-jam-tangan-wanita-trendy-fashion-bonia-butterfly-segi-empat-21216569

Anda rupanya kesayangan ramai dan suka pada kanak-kanak. Malah anda adalah seorang individu yang penyayang dan sangat sensitif.

Tetapi, bagi anda yang gemar jam tangan berbentuk ini, anda tidak akan bermasam muka walaupun anda mudah merajuk kerana anda seorang yang bertolak ansur. 




5. Jam Berbentuk Segi Tiga 


Image result for jam segi tiga

Source : https://id.aliexpress.com/item/New-Fashion-Men-Sport-Leather-Watches-Triangle-Hollow-Out-Ladies-Wrist-Quartz-Watch-Fashion-Woman-Dress/32349526453.html

Bagi individu yang menggemari jam berbentuk unik ini, anda digambarkan seorang yang rigid. Semua benda perlu nampak sempurna di pandangan anda dan mengikut aturan yang telah ditetapkan. 

Bagusnya pemilik jam berbentuk ini adalah, dia mudah menerima pandangan dan pendapat orang ramai. Sungguhpun begitu, anda individu yang mudah emosi dengan orang-orang yang rapat sekeliling anda termasuklah si dia kerana jiwa anda sensitif. 

No comments

Powered by Blogger.
a