Header Ads

Wanita Putus Kepala Dilanggar Kereta Api Akibat Memakai 'earphone' dengan high volume


Gambar Sekadar Hiasan


Ini lah sebabnya untuk tidak menggunakan 'earphone' dengan volume yang tinggi. Menyebabkan kita kurang prihatin dengan keadaan sekeliling kerana kurang pendengaran dan fokus kepada apa yang kuat di gegendang telinga

Hari ini seorang wanita berusia 17 tahun putus kepala selepas dilanggar dengan kereta api yang tidak didengarinya datang dari Cabuyao City, Laguna.

Berdasarkan berita GMA  TV Balita Filipina, kes dikenal pasti bahawa mangsa bernama Sofia Jully Postanes. Menurut siasatan polis, Postanes baru sahaja melepaskan 'tricycle' dan menyeberangi landasan kereta api di Barangay (Kampung) Banay-Banay. Dia dilaporkan memakai 'earphone' pada ketika itu.

Tambahan lagi, dilaporkan bahawa Postanes mungkin tidak mendengar Kereta Api Nasional Filipina (PNR) yang masuk ketika kemalangan ngeri itu terjadi.

PNR menyampaikan ucapan takziah kepada keluarga mangsa dan dilaporkan akan memberi bantuan kewangan kepada waris. Polis masih menyiasat kejadian tersebut.

Berita GMA News 'Balitambayan melaporkan bahawa dari Januari hingga Mei tahun ini, sekitar 17 orang telah dilanggar oleh sebuah kereta api PNR.

Dan wanita berusia 17 tahun yang memakai 'earphone' putus kepala dilanggar kereta api yang pertama kali muncul di Coconuts.

Sumber : msn news

No comments

Powered by Blogger.
a