Header Ads

'Aku cemas, peluh jantanku mula membasahi dahi!' - Ini Rupanya Punca Aiskrim 'Choco Top' McD Jadi Mimpi Ngeri Buat Staf McDonald



'Usaha Tangga Kejayaan', itu lah peribahasa yang sesuai untuk seorang staf baru pekerja mcDonald yang berusaha membuat aiskrim Choco Top permintaan pesanan seorang pelanggannya. Perkongsian dari saudara Mohd Nazreen di laman sosial Facebook sehingga mendapat perhatian netizen 10 000 share kerana yang bangga dengan kejayaan staf mcD berusaha membuat pesanannya walaupun 2 kali gagal 

Cubaan pertama, staf itu dengan muka pasrah, ketika nak dicelupkan aiskrim itu, aiskrim vanila terjun masuk ke dalam tempat celupan coklat, Gagal!

Cubaan kali kedua, rayu staf kepada pelanggan tersebut, 'Bang, boleh order aiskrim lain tak?'

Kali ketiga, cuba sedaya upaya memenuhi kehendak pelanggan itu yang inginkan aiskrim Choco Top, akhirnya, 'Bang! Saya Dah Berjaya!" kata staf mcD dengan nada gembira.

Staf tersebut bernasib baik kerana dia dikurniakan pelanggan yang sabar dan setia menunggu sehingga staf tersebut berjaya membuat aiskrim Choco Top pilihannya menjadi dengan sempurna selepas 3 kali percubaan! Syabas dik! 

Perkongsian penuh daripada seorang pelanggan tadi yang membuat pesanan Choco Top kepada staf mcD yang agak kurang mahir dan dalam proses pembelajaran:


Dari wajah senyum terus berubah






Aiskrim vanila membuat terjunan ke dalam tempat celupan






Bang, boleh order aiskrim lain tak ?



Bagi saya cuba sekali lagi, bang!




Aku dah mula cemas, peluh jantan mula membasahi dahi! 



Jeritan gembira 'Bang, saya dah berjaya!'




Puji netizen staf ini bakal jadi inspirasi kepada orang di luar sana





Sumber : Backstage 

No comments

Powered by Blogger.
a