Header Ads

'Jom Ke Korea Selama 8 hari!' Bajet RM1500 Dah Cukup Untuk Travel Termasuk Flight - Gadis Ini Kongsi Pengalaman 'Backpack' Di Korea



Hari ni hari terakhir untuk tahun 2018. Esok dah tahun 2019 tahun baru! Apa azam baru korang semua ? Tak teringin ke untuk menjelajah negara orang pula ? Orang kata jauh perjalanan, luas pemandangan.

Boleh dikatakan ramai juga yang mempunyai 'wishlist' masing-masing untuk tahun baru ini dan salah satu antaranya mesti melancong ke negara orang kan? Taktahu nak pergi mana ? Nak bajet berapa ? Apa tentatif di sana ? 

Mari kita baca perkongsian menarik dari seorang gadis yang tak lokek pengalaman travel backpack di negara Gangnam iaitu Korea!

Gadis yang menggunakan nama Facebook Nurul H. Miszdee atau panggilan mesra Nurul yang baru sahaja pulang dari Korea melancong di sana dengan hanya bajet RM1500 selama 8 hari termasuk tiket flight.


Sememangnya ramai yang bersetuju negara Korea mempunyai pengangkutan awamnya efisen, walau penduduknya tak fasih cakap Inggeris especially golongan pertengahan dan tua, korang sure tak akan sesat bila di sini. Just baca map yang korang boleh ambil di air port mereka.  Makanan mentah boleh la bawa dari sini (tiada larangan seperti Australia khususnya produk dari tenusu), itupun kalau korang rajin nak masak di Guest House. 



Syoknya tengok salji belakang tu...bila lah boleh merasa...





Gyeongbokgung Palace 


Namsan Tower 





Kalau pergi Korea wajib pergi tempat 'key love' ni...mana tahu berjodoh dengan oppa Korea !





Makanan Halal di Korea


Paling best, budget back pack yang Nurul kongsikan ini hanya RM1500 untuk 8 hari perjalanan meliputi Busan, Seoul dan Gapyeong (Nami Island).



Anda semua boleh baca entri dan itenerary penuh yang Nurul kongsikan di bawah ini.







Gadis ini tidak lokek untuk berkongsi pengalamannya sehingga dia sukarela untuk memberi itenerary melalui email bagi sesiapa yang mahu. Anda yang sudah lama teringin untuk menjejakkan kaki ke Korea boleh berhubung dengan gadis bernama Nurul ini.



Sumber : Nurul H 

No comments

Powered by Blogger.
a