Header Ads

Pesawat berpatah balik kerana organ manusia tertinggal dalam pesawat

PESAWAT Southwest Airlines terpaksa berpatah balik, selepas mendapati bekas mengandungi jantung manusia, tertinggal di dalam kapal terbang. - Foto AFP

Pesawat milik syarikat penerbangan Southwest Airlines yang dalam perjalanan dari Seattle ke Dallas terpaksa berpatah balik, selepas mendapati bekas mengandungi jantung manusia, tertinggal di dalam kapal terbang itu.
Kehadiran bekas mengandungi organ itu hanya disedari ketika pesawat sudah berada di timur Idaho, iaitu kira-kira 950 kilometer dari Seattle.
“Sebaik sahaja kami menyedari kesilapan sudah berlaku, kami segera berpatah balik ke Seattle,” kata jurucakap syarikat penerbangan itu, Dan Landson kepada AFP.
Jantung manusia bagi tujuan pembedahan pemindahan organ itu dikatakan diperoleh dari California sebelum diterbangkan ke Seattle menggunakan penerbangan itu.
Bagaimanapun, Southwest Airlines tidak mendedahkan butiran lanjut mengenai nama syarikat yang menghantar organ itu atau mengesahkan maklumat lain mengenai insiden berkenaan.
Namun, Seattle Times dalam laporannya berkata, juruterbang memaklumkan penumpang pesawat bahawa kargo terbabit adalah jantung manusia. - AFP
Sumber : bharian 

No comments

Powered by Blogger.
a