Header Ads

Tak Tahan Di Hina Pengurus Restoran Pizza Hut & Rakan Sekerja Kerana Berbadan Besar, Akhirnya Gadis Ini Luah Perasaan


Menjadi tabiat orang Malaysia yang tiada sensitiviti sesama manusia lain dengan sewenangnya merendahkan dan menghina fizikal seseorang lebih-lebih lagi orang berbadan besar. Jika diikutkan, kes sebegini adalah dipanggil 'body shaming' dan ianya dikategorikan dalam kes buli kerana perbuatan menjatuhkan reputasi dan maruah seseorang individu. Sekiranya menjatuhkan maruah orang lain melalui media sosial juga adalah dipanggil buli.

Semalam, seorang wanita meluahkan rasa tidak puas hati akibat daripada dibuli secara mental dan fizikal oleh pengurus Restoran Pizza Hut di Damansara dan rakan sekerjanya dengan memuat naik satu 'post' di Facebook miliknya sehingga mendapat lebih 5000 share

Dalam 'post' tersebut wanita tersebut meletakkan gambar dirinya yang dihantar oleh rakan sekerjanya melalui whatsapp group kerja mereka bersama-sama ayat menghina wanita tersebut tentang fizikalnya. Sangat memalukan lebih-lebih lagi pengurusnya yang sepatutnya menjadi contoh kepada anak buah yang lain.



'No respect for you. This is mentally and physically bullying!'





'Tugu ke manusia' 





Badang memasuki kedai pizza 









Gempa skala 8




Rata-rata netizen tidak menyokong perbuatan pengurus dan rakan kerja wanita terbabit. Ada juga yang menegur pembuli tersebut melalui Whatsapp. Ini antara respon mereka.






Sumber : Myera Nyera 

No comments

Powered by Blogger.
a