Header Ads

"Cermin diri tu dulu sebelum nak mengorat", Gadis Berbadan Besar Kecewa Kena 'Reject', Tekad Kurus & Kongsi Menu Tips Diet Berkesan Dari 120Kg Turun Pada 65Kg



Siapa kata orang gemuk tak boleh kurus ? Siapa kata kena beli produk baru boleh kurus ? Itu semua helah semata-mata. Yang penting disiplin diri adalah keutamaan. 

Seorang pengguna Twitter, iaitu saudari Nur Ain Afiqah binti Jamalullail berumur 22 tahun, tekad menurunkan berat badannya dan berkongsi tips kurus beliau dari 120 kg turun kepada 65 kg dalam tempoh 8 bulan di laman Twitter beliau dan mendapat hampir 6 ribu Retweet.

Dia pernah menggunakan pelbagai produk tetapi tidak berkesan. Dia mengorbankan duit pinjaman PTPTN untuk membeli pil kurus.



'Crush' kata saya gemuk, suruh cermin diri

"Saya memang berbadan besar sejak di sekolah rendah lagi. Bukan saya tak cuba diet, tetapi tak menjadi. Bila dah besar saya teringin bercinta.

Jadi saya luah perasaan terhadap seorang lelaki yang saya kenal pada Mei 2017. Waktu tu saya masih belajar di Politeknik Hulu Terengganu.

Dia kata saya gemuk, bukan taste dia dan tak sedar diri. Dia juga suruh cermin muka saya dulu sebelum mengorat dia. Saya amat kecewa.

Lepas kene reject saya sedar saya kena move on. Jadi saya tekad untuk kurus sepaya orang tak pandang rendah dengan diri saya lagi".


Kepada gadis berbadan besar luar sana, jangan takut untuk berubah 

Sejak dari peristiwa dia di reject oleh lelaki kesukaannya, dia tekad untuk diet semula dan bermula lah episod menguruskan badan oleh Ain hingga dia menjadi dirinya sekarang yang kurus, cantik, tinggi dan mempunyai berat badan yang diimpikan. Ikuti entri penuh di bawah. 




Tips & menu plan diet 






Kau pernah kata aku gemuk



Dulu hitam dan gemuk








Berat cecah 120 kg







Malu nak jumpa orang sekeliling







Pertama :







Kedua :







Ketiga :







Keempat :






Kelima :







Keenam :






 Berat badan sekarang 65 kg







Menu breakfast 






 Menu lunch 





Semoga menjadi inspirasi buat semua






Sumber : Twitter, mstar 

No comments

Powered by Blogger.
a