Header Ads

"Hantaran nak tinggi, jangan tak reti masak sudahlah ya", -Wanita ini berkongsi tentang tanggungjawab memasak yang sebenarnya adalah ......


Pasangan yang bercinta pasti inginkan pengakhiran hubungan dengan mahligai perkahwinan. Namun, tak semua pasangan sudah bersedia dan mempunyai ilmu berkenaan kehidupan selepas kahwin dan yang paling penting adalah tanggungjawab masing-masing. 

Dari dulu lagi isu tentang hantaran dan kebolehan memasak dibanding-bandingkan. Adakah seseorang calon isteri itu perlu tahu memasak 100 menu kesukaan bakal suami, kemudian baru layak berkahwin ? Adakah wanita yang tidak pernah sentuh kuali tidak layak mendapat hantaran yang tinggi ? Isu ini tiada kesudahan sekiranya suami isteri tidak mengamalkan sikap tolak ansur dan saling melengkapi dan rela untuk memberi tunjuk ajar antara satu sama lain. 



Seorang pengguna Twitter memuat naik status berkaitan peranan isteri yang dikatakan 100% adalah memasak ini mendapat perhatian ramai. Bermakna si suami hanya perlu tadah perut sahaja di meja makan. Betul atau tidak? Tetapi ada pula yang mempunyai pendapat memasak adalah tugas suami. Ikuti thread lengkap di bawah daripada saudari embunkarina.




Tanggungjawab memasak tanggungjawab lelaki ?



Kriteria lulus jadi pasangan


Bagi hantaran mahal, takkan memasak pun tak boleh kot?


Beruntung pasangan yang faham erti tanggungjawab 


Tanggungjawab vs. mas kahwin dan hantaran


Banyak mana hantaran bagi kat isteri


Respon Netizen 

Ajar anak lelaki buat kerja rumah dan memasak 


Lepas kahwin, macam-macam boleh buat


Tugas isteri


Lepas kahwin masak level chef



Dapat ada kemahuan untuk masak dah cukup


Dari kecik tengok mak masak, sekarang boleh bantu isteri


Sumber : Twitter 

No comments

Powered by Blogger.
a