Header Ads

Inilah 'Agenda' Siput Sedut Yang Ramai Tak Tahu - Wanita Ini Berkongsi Cerita 'Geli Hati' Pada Penutup Tahun 2018



Siput sedut seperti yang semua ketahui ianya adalah satu hidupan laut yang sangat sedap bagi si penggemar siput sedut masak lemak cili padi. Jarang-jarang kita dengar kisah tentang si penggemar siput sedut bersama siput sedut. Kali ini, seorang wanita berkongsi kisah yang begitu mencuit hati antara dia dan suaminya tentang siput sedut yang mempunyai 'agenda' tersendiri di laman Facebook miliknya sehingga mendapat 
perhatian hampir 20 000 share.



Kisahnya bermula....



Sebelum 2018 berakhir, sis nak share 1 story yang pada sis dengan husband memang sangat2 kelakar yang pernah jadi kat kami berdua. Dan sampai sekarang memang tak boleh nak lupa, kalau saje2 duduk tu mesti akan teringat lepas tu tergelak.
Selamat tinggal salah 1 kenangan... Semoga tahun 2019 akan wujud 1000 lagi kenangan yang indah. Ku akhiri tahun 2018 dengan sebuah cerita pendek (minggu lepas).






Ikut petua si penjual siput sedut kata kena calit sedikit kapur di sekeliling baldi, elak siput panjat dari baldi.








Petua takleh pakai sebab siput berjaya 'meloloskan diri' 







Siput bertindak lebih agresif








Baldi yang dipenuhi dengan siput sedut di awalnya, dah KOSONG !!!






Akhirnya, selepas laki bini kutip siput merayap keliling rumah, siput sedut yang 'meloloskan' diri tadi bertukar kepada SIPUT SEDUT MASAK LEMAK CILI PADI!







Tak pakai spec, tapi hidung terhidu bau laut masa turun tangga, dan mata nampak samar-samar warna hitam kecil-kecil dah banyak kat lantai







Nasib baik siput tak panjat 'ceiling' rumah 








Laki bini kutip siput dalam rumah 




Sumber : نور إيفا أشكين نتشا

No comments

Powered by Blogger.
a