Header Ads

Kereta tergantung di parkir tingkat 2, wanita nyaris maut. Ini rupanya puncanya...



Seorang pemandu wanita nyaris maut selepas kereta dipandunya melanggar tembok parkir tingkat dua sebuah pasar raya di Farlim, Air Itam, Georgetown sehingga sebahagian kenderaannya itu tergantung dalam kejadian pada Ahad.



Pegawai Operasi Jabatan Bomba dan Penyelamat (JBPM) Pulau Pinang, Sabri Romli berkata pihaknya menerima panggilan kecemasan berhubung kejadian itu kira-kira 7.45 malam Ahad sebelum sepasukan anggota bomba bersama sebuah jentera tiba di lokasi kejadian.

"Ketika pihak kami sampai, terdapat seorang wanita berusia lingkungan 30-an berada di tempat pemandu, dia tidak mengalami sebarang kecederaan namun dalam keadaan trauma," katanya.



Beliau berkata menurut mangsa, dia yang mahu pulang ke rumah selepas membeli-belah di pasar raya tersebut tersilap masuk gear mengundur menyebabkan kereta jenis Proton Saga dipandunya itu melanggar tembok parkir sehingga pecah serta sebahagian kenderaannya dalam keadaan tergantung.



Sabri berkata semasa kejadian, mangsa seorang diri dan wanita itu dihantar ke Hospital Pulau Pinang untuk pemeriksaan lanjut.

"Pihak bomba menggunakan jentera untuk menarik kereta mangsa supaya tidak terjatuh dan operasi tamat kira-kira 8.30 malam," katanya.

Sumber : Bernama


No comments

Powered by Blogger.
a