Header Ads

"Hadiah buat Wawa" - Aeril Zafril


Sejak berkahwin tujuh tahun lalu, rezeki pasangan selebriti popular Aeril Zafrel dan Wawa Zainal tidak pernah putus.
Lebih membanggakan pasangan ini apabila berjaya mendiami rumah impian mereka yang dianggarkan bernilai RM2 juta sejak November tahun lalu.
Aeril, 31, atau nama sebenarnya Suhairil Sunari berkata, rumah itu adalah hadiah buat isteri tercinta kerana pengorbanan menguruskan keluarga termasuk membesarkan dua anak mereka iaitu Ahmad Fakharuddin Attar, 6, dan Hayla Maghfirahtul Adzkiyaa, 4, dengan baik.


Pastikan aliran wang lancar 
Sejak kahwin, saya mula memastikan aliran wang dalam akaun bank lancar. Memandangkan kerjaya ini tak sama seperti bidang profesional lain yang ada slip gaji, jadi saya tak boleh ‘sangkut’.


Rumah 2 juta 


Alhamdulillah, dua tahun lalu rezeki saya dapat beli rumah untuk keluarga. Malah, sebelum berpindah masuk saya buat pengubahsuaian dan lengkap dengan dekorasi. Ini adalah hadiah buat isteri, jadi saya mahu ia siap sepenuhnya.
“Mungkin rumah ini belum mampu membalas jasa dan pengorbanan isteri, tetapi saya bersyukur kerana dapat menyediakan rumah yang cukup selesa buat keluarga,” katanya.
Aeril berkata, sepanjang tahun lalu diibaratkan tahun bertuah buatnya bersama isteri.
Selain dihujani tawaran berlakon, perniagaan diusahakan bersama isteri iaitu baju dan kosmetik mencatat penjualan memberangsangkan.
Saya sentiasa percaya, selagi kita berusaha dan berdoa kejayaan pasti ada untuk kita. Banyak atau sikit, bagi saya itu adalah rezeki. Kalau banyak, kita kena berkongsi rezeki dengan orang lain juga.
Jadi, untuk tahun ini kami kena bekerja keras lagi dan jadi lebih baik daripada tahun sebelumnya. Kami kena sentiasa mencari peluang dan idea baru supaya apa yang diusahakan tidak sama saja.
Dalam lakonan pula, saya jenis tak tamak. Saya ambil satu tawaran dalam satu masa saja. Alhamdulillah, tawaran yang diberikan pula semuanya untuk slot yang menarik. Selebihnya, saya tolong isteri mengusahakan perniagaan,” katanya yang bakal terbabit dalam penggambaran drama untuk slot Samarinda di TV3.

Wawa fokus perniagaan


Wawa, 27, atau nama sebenarnya Nur Hawa Zainal Abdin berkata, dia kini lebih selesa menguruskan perniagaan dan keluarga.
Malah, Wawa menafikan suaminya menghalang dia untuk terbabit dalam bidang lakonan yang pernah membawa namanya di puncak populariti.
Bukan saya tak nak berlakon, tetapi tak dapat lagi tawaran yang sesuai. Saya perlu ambil kira banyak faktor dan tak boleh macam dulu iaitu ketika zaman bujang. Saya tak boleh pentingkan diri sendiri.
Suami pula tak pernah paksa saya dan tidak letakkan syarat. Dia okey saja kalau saya berlakon. Cuma, sebagai isteri kena faham. Disebabkan itu, buat masa sekarang saya lebih memberi fokus kepada perniagaan baju dan kosmetik,” katanya.

Tidak abaikan anak-anak walaupun sibuk


Kesibukan Wawa sebagai ahli perniagaan bukan alasan untuknya mengabaikan pendidikan kedua-dua anak mereka.
Kedua-dua anak dihantar ke sekolah sejak usia mereka tiga tahun. Saya dan suami memang nak memberi pendedahan awal kepada mereka.
Macam Hayla, dia sangat seronok kalau dapat ke sekolah. Setiap hari dia bersemangat dan tak perlu kejutkan. Berbanding abangnya, dia liat sikit nak bangun tetapi, tak ada masalah nak ke sekolah,” katanya.

Tak pernah merancang


Ditanya mengenai perancangan menambah cahaya mata ketiga, Wawa berkata, dia dan suami tidak menolak rezeki.
Anak adalah rezeki Allah. Kalau dikurniakan lagi, syukur alhamdulillah. Cuma, saya dan suami tak pernah merancang,” katanya.
Berkongsi mengenai produk kosmetik iaitu Wawa Cosmetics, Wawa berkata dia sedang merancang untuk melebarkan penjualan di tiga negara lagi iaitu Indonesia, Singapura dan Brunei.
Alhamdulillah, sambutan tahun lalu sangat memberangsangkan. Insya-Allah, tahun ini nak tembus pasaran luar negara pula. Bagi memastikan produk ini sentiasa relevan, saya dan pasukan akan membuat ‘packaging’ baru. Jadi, tidaklah orang bosan,” katanya.

No comments

Powered by Blogger.
a