Header Ads

"Food Truck bantai harga Yahudi" - Netizen Bengang Makanan Food Truck Mahal, Tapi....Rupa & Rasa 'Cincai'


Food truck adalah satu tempat peniaga menjual makanan dengan pelbagai menu di atas mini lori untuk memasak dan menyediakan makanan yang akan dipesan oleh pengunjung mengikut konsep Food Truck tersebut sama ada makanan western, goreng-goreng, air dan sebagainya. Boleh dikatakan sekarang Food Truck kita boleh jumpa di sesuatu program atau majlis, banyak Food Truck yang akan menjual di ditu. Ada sesetengah orang gemar untuk mengunjungi ke Food Truck sebagai pilihan tempat membeli makanan.

Namun, ada sesetengah pihak berpendapat dengan makanan di Food Truck atas sebab harga makanan terlampau mahal yang didakwa tidak sepadan dengan rasa dan rupa makanan yang dijual. Seperti thread yang dimuat naik oleh seorang pengguna Twitter iaitu XavierNaxa, tentang kemusykilan dengan harga makanan di Food Truck di Malaysia.

Ikuti thread penuh di bawah.

Memang harga makanan Food Truck ni mahal ke ?

Kenapa pengguna memilih foof truck?


Ada ke kos sampai RM100K hanya untuk renovate food truck?


'Food Truck Sebenar'





Persatuan Food Truck jangan menggunakan istilah 'hipster' untuk tarik pelanggan 


Takde guna truck cantik tapi makanan tak sedap & harga mahal 



Tolong jangan jadi seperti jual durian



Perniagaan food trcuk sejauh mana akan bertahan

Netizen rata-ratanya berpendapat yang sama bahawa harga makanan yang dijual di Food Truck adalah jauh lebih mahal berbanding kedai biasa dan ada yang lebih cenderung untuk pergi ke restoran berbanding membuat pilihan beli makana di Food Truck. 

Dah la mahal....



'Harga agak-agak Yahudi', bersih belum tentu



Rasa pun macam kerja cincai, nak dapat duit cepat je




Makan di kedai lebih jimat and puas hati



Seeloknya, mana-mana peniaga kedai makan tidak kira Food Truck atau di kedai restoran, mereka tidak boleh menzalimi pelanggan dengan mengenakan harga makanan terlalu tinggi bersama hidangan makanan yang tidak setaraf dengan harga. Keberkatan dalam perniagaan itu penting. 


Renung-renungkan...


Sumber : Twitter @XavierNaxa

No comments

Powered by Blogger.
a