Header Ads

"Ingatkan tidur" - Kanak-Kanak Meninggal Dunia Akibat Guna Telefon Masa Tengah 'Charge'


Nasib malang menimpa seorang budak lelaki bernama Alfani Yeskiel Tuke berusia 7 tahun yang ditemui dalam keadaan tidak bermaya di rumah neneknya, Ruth Tse di Kampung Hane, Daerah Batu Putih, Nusa Tenggara Timur (NTT), pada hari Jumaat lalu.

Ketua Polis TTS, Iptu Jamari,mengesahkan mangsa meninggal dunia akibat terkena renjatan elektrik dan ditemui sedang memegang telefon yang sedang dicas di ruang tamu. Telefon terbabit dipercayai milik neneknya.

Jamari menjelaskan insiden itu bermula apabila nenek mangsa, Ruth Tse, pergi memindahkan lembu-lembu yang diikat ke padang rumput yang tidak jauh dari rumahnya, kira-kira 700 meter jauhnya.

Semasa neneknya hendak meninggalkan rumah, nenek kepada kanak-kanak berkenaan masih melihat mangsa bermain getah di ruang tamu.

Tanpa merasakan sesuatu yang buruk, nenek (Ruth) meninggalkan rumah untuk memindahkan ternakannya.


Setibanya nenek ke rumah selepas mengalihkan tekanannya, Ruth mendapati mangsa tidur di lantai ruang tamu tanpa memakai baju.

Ruth mendekati dan mengejut mangsa, tetapi ketika Ruth menyentuh mayat mangsa, Ruth dapati cucunya dalam keadaan kaku akibat kejutan elektrik.

Nenek mangsa pada mulanya menganggap mangsa sedang tidur di atas lantai, tetapi apabila dia menyentuh cucunya, dia terkejut kerana ada kejutan elektrik, Ruth terus panik kemudian menjerit meminta tolong daripada penduduk sekitar rumahnya.

Orang kampung datang ke rumah selepas mendengar jeritan meminta tolong dari Ruth iaitu nenek mangsa.

Sumber : tribun news

No comments

Powered by Blogger.
a