Header Ads

Itinerari 5 H 4 M & Bajet Perbelanjaan Penuh Untuk Anda Yang Ingin Ke Perth, Australia. Cantik-Cantik Tempatnya!


Australia antara destinasi yang wajib untuk kita pergi dan menikmati keindahan negara yang ada kangaroo itu. Jika kali pertama anda ke Australia, pastikan anda tahu lokasi yang ingin dituju terlebih dahulu dan aktiviti menarik di sana!

Pengguna Twitter, Cieutnizar berkongsi itinerari ke Perth, Australia selama 5 hari 4 malam hanya dengan bajet RM2,333 sekali jelajah ke 18 tempat menarik di sana!

Ikuti entri penuh di bawah. 

🦘PERTH WESTERN AUSTRALIA 🇦🇺 5 days 4 nights itinerary Total cost: RM 2333.50 Gambar dan full itinerary di bawah.



✈️Flight ticket: RM 903 Air Asia 📨Visa: RM 20 Wiya Travel 🏩Accomodation: RM 268 Hay Street Traveller's Inn 🌡️Insurance: RM 44.50 Etiqa 360 Tripcare 🚗Car rental: RM 159 per person Aries Car Rental 💰Pocket money: RM 938 / 319 AUD

Menurut saudara yang berkongsi itinerari ini, harga tiket ke sana adalah RM 903 dengan menaiki penerbangan Air Asia. Kemudian, VISA adalah berharga RM20 Wiya Travel dan penginapannya adalah di Hay Street Traveller's Inn sebanyak RM268 untuk satu malam. Bagi insurans pula dia membayar RM44.50 Etiqa 360 Tripcare. Ketika di Perth, dia menggunakan perkhidmatan kereta sewa berjumlah RM159 setiap seorang dari Aries Car Rental. 

Nak jalan-jalan mesti lah kena keluar duit beli barang ataupun makanan kan ? Saudara ini menghabiskan RM938 selama beberapa hari di sana untuk keperluan beli makanan dan barang ketika menjelajah negara Kangaroo ini. 

DAY 1 📍KUL - PER 📍CAVERSHAM WILDLIFE PARK 📍ELIZABETH QUAY






DAY 2 📍BUSSELTON JETTY 📍CAPE NATURALISTE LIGHTHOUSE 📍DONSBOROUGH BEACH



DAY 3 📍BLUE BOAT HOUSE 📍LANCELIN SAND DUNES 📍LOBSTER SHACK CERVANTES 📍THE PINNACLES DESERT 📍MOORE RIVER



DAY 4 📍FREMANTLE MARKET 📍MEGABES 📍CHEMIST WAREHOUSE (perfume) 📍ESHED MARKET 📍KAILIS FISH & CHIP 📍RAINBOW CONTAINER 📍MURRAY STREET



DAY 5 📍6.50 AM KUL - PER Full itinerary and cost below.

Ini merupakan jadual perjalanan ke beberapa buah tempat menarik di Perth berserta bajet perbelanjaan yang diperlukan. Perbelanjaan ini juga termasuk dari segi penerbangan, penginapan, sewa kenderaan, insuran, visa dan duit poket. 

MESTI BACA !





Sumber : Twitter 

No comments

Powered by Blogger.
a