Header Ads

Lihat Video & Gambar Rasmi Perkahwinan Bekas Agong, Sultan Muhammad V & Pasangannya, Oksana Voevodina. Secocok!


Masih belum terlambat untuk kita melihat detik-detik manis antara bekas Agong kita, Sultan Muhammad V dan pasangannya Oksana Voevodina yang tular baru-baru ini.

Sebelumnya, menjadi satu kejutan apabila khabar angin mengatakan bekas Agong, Sultan Muhammad V, berkahwin dengan bekas ratu kecantikan Rusia, Oksana Voevodina pada tahun lepas. Berita perkahwinan ini betul-betul rahsia dan tanpa pengetahuan semua termasuklah Perdana Menteri kita, Tun Mahathir Mohamad, menurut laporan The Star.

Pada 1 April lalu, seorang individu bernama Maxim Koliberdin telah memuatkan 10 foto perkahwinan bekas Agong di akaun Instagramnya dan video serta gambar perkahwinan bekas Agong itu telah tular di laman sosial serta menarik perhatian dunia.

Svadberry Wedding Agency, iaitu pengurus majlis perkahwinan ini dan majlis mewah bekas Agong dan pasangannya telah memenangi anugerah "Perkahwinan Terbaik". Majlis perkahwinan bekas Agong dan pasangannya diadakan di Dewan Konsert Barvikha, Moscow yang mengambil masa kurang dari dua bulan.

Dilaporkan bahawa majlis perkahwinan ini telah diadakan pada 23 Nov tahun lalu semasa beliau berkhidmat sebagai Yang di-Pertuan Agong ke-15. Tetapi hingga ke hari ini, tidak ada pengumuman rasmi mengenai perkahwinan dari Istana Negara atau kerajaan.

Sultan Muhammad V dengan berbaju Baju Melayu biru, manakala Oksana memakai gaun perkahwinan berkilauan.

Majlis perkahwinan itu mempunyai hiasan indah yang luar biasa dan persembahan di atas pentas oleh penari, akrobat dan ahli silap mata. Artis Rusia seperti Irina Dubstova, Polina Gagarina dan Timati dilaporkan melakukan persembahan dalam majlis perkahwinan itu.

Kesan khas seperti asap berat, meniup confetti dan cryos digunakan dalam perkahwinan, mewujudkan pemandangan hebat yang dapat mengubah suasana dan mood. Kemudian, ballroom itu kelihatan seperti sebuah snowglobe.

Sultan Muhammad V membuat sejarah apabila beliau adalah Sultan pertama yang pernah meletakkan jawatannya sebagai Yang Di-Pertuan Agong. Beliau mengumumkan perletakan jawatannya pada 6 Jan tahun ini hingga mengejutkan rakyat Malaysia.

Lihat gambar rasmi majlis perkahwinan Sultan Muhammad V di bawah :






























(VIDEO) Sekitar Majlis Perkahwinan Antara Sultan Muhammad V Dan Oksana Voevodina



Sumber : Instagram Barvikha Concert Hall , Twitter Deanzail, Premia Event

No comments

Powered by Blogger.
a