Header Ads

Bersemut! 'Selagi Nafas Tidak Terhenti,Bersama Suami Yang Amat Dicintai' - Izreen Azminda Beri Kata Cinta Khas Buat Suami Tercinta.


Kontroversi hangat yang melanda Izreen Azminda, Ude Wahid dan Intan Liana beberapa bulan lalu menyebabkan Izreen terpaksa menyahaktif akaun Instagram untuk mengelakkan serangan negatif netizen. 

Tambahan pula keadaan menjadi semakin tegang apabila Ude mengambil keputusan untuk menceraikan Intan.Kini Izreen nampaknya sudah kembali aktif dan meluahkan isi hati ini khas buat suami tercinta.




"Kalaulah hati milik mutlak diri sendiri.. Bukan milik Maha pencipta langit dan bumi.. Sudah tentu kau bukan pilihan hati.. Kalaulah perjalanan hidup ditangan sendiri.. Tanpa ketentuan dari Ilahi.. Sudah tentu aku susun cantik-cantik hebat-hebat untuk senang kemudian hari.. Kalaulah takdir itu boleh diubah mengikut hati... Sudah tentu aku tidak ada dalam keadaan ini.. Kalaulah ujian dan musibah sudah dijangka sejak azali.. Sudah tentu aku cuci bersih-bersih kilat-kilat sesungguh hati.. Tapi aku siapa??? Kau siapa??? Kita semua siapa??? Hanya hamba yg hina dan penuh keji.. Yang tidak dapat lari dari ujian ini.. Hanya ada kekuatan diri.. Untuk sabar dan redha sepenuh hati.. Apabila masih berpijak di muka bumi!! Dan KAU SUAMI adalah takdir yg diberi.. Menguji seluruh pelusuk dalaman dan hati.. Dihadirkan bersama cinta dan benci.. Bersama manusia menunding jari.. Ibarat mereka suci dan murni.. Tiada cela bersih hati.. Tersusun hidup di alam duniawi.. Mereka salahkan itu dan ini.. Menyimpang akidah tersasar ketepi!!! Sehingga marah takdir sendiri.. Sampai ketika sedar diri.. Itulah ujian harus ditempuhi.. Untuk menguji keimanan hati.. Masih berdiri atau sujud ke bumi.. Mendekatkan diri kepada Ilahi.. Memohon pertolongan menyembah diri.. Agar ketenangan memeluk hati.. Akhirnya jawapan telah diberi.. Inilah hakikat dunia realiti.. Yg wajib dan harus aku harungi.. Agar sentiasa lebih menghargai.. Setiap detik setiap hari.. Selagi nafas tidak terhenti... Bersama suami yang amat dicintai.. Kurniaan indah dari Ilahi... Yang tidak penah aku kesali.. Walau secebis atau seinci.. Untuk bersama ke akhir nanti.. Terima Kasih Ya Allah rezeki ini.. Setiap ujian aku hargai.. Sebagai pengajaran dikemudian hari.. Sehingga bahagia keakhir nanti... Sesungguhnya Kau Maha Mengetahui.. Sebaik baik perancang keatas kami... Perjalanan hidup dan mati kami... Untuk sekalian hambaMu ini.. Aminnn.."

Kalaulah hati milik mutlak diri sendiri.. Bukan milik Maha pencipta langit dan bumi.. Sudah tentu kau bukan pilihan hati.. Kalaulah perjalanan hidup ditangan sendiri.. Tanpa ketentuan dari Ilahi.. Sudah tentu aku susun cantik-cantik hebat-hebat untuk senang kemudian hari.. Kalaulah takdir itu boleh diubah mengikut hati... Sudah tentu aku tidak ada dalam keadaan ini.. Kalaulah ujian dan musibah sudah dijangka sejak azali.. Sudah tentu aku cuci bersih-bersih kilat-kilat sesungguh hati.. Tapi aku siapa??? Kau siapa??? Kita semua siapa??? Hanya hamba yg hina dan penuh keji.. Yang tidak dapat lari dari ujian ini.. Hanya ada kekuatan diri.. Untuk sabar dan redha sepenuh hati.. Apabila masih berpijak di muka bumi!! Dan KAU SUAMI adalah takdir yg diberi.. Menguji seluruh pelusuk dalaman dan hati.. Dihadirkan bersama cinta dan benci.. Bersama manusia menunding jari.. Ibarat mereka suci dan murni.. Tiada cela bersih hati.. Tersusun hidup di alam duniawi.. Mereka salahkan itu dan ini.. Menyimpang akidah tersasar ketepi!!! Sehingga marah takdir sendiri.. Sampai ketika sedar diri.. Itulah ujian harus ditempuhi.. Untuk menguji keimanan hati.. Masih berdiri atau sujud ke bumi.. Mendekatkan diri kepada Ilahi.. Memohon pertolongan menyembah diri.. Agar ketenangan memeluk hati.. Akhirnya jawapan telah diberi.. Inilah hakikat dunia realiti.. Yg wajib dan harus aku harungi.. Agar sentiasa lebih menghargai.. Setiap detik setiap hari.. Selagi nafas tidak terhenti... Bersama suami yang amat dicintai.. Kurniaan indah dari Ilahi... Yang tidak penah aku kesali.. Walau secebis atau seinci.. Untuk bersama ke akhir nanti.. Terima Kasih Ya Allah rezeki ini.. Setiap ujian aku hargai.. Sebagai pengajaran dikemudian hari.. Sehingga bahagia keakhir nanti... Sesungguhnya Kau Maha Mengetahui.. Sebaik baik perancang keatas kami... Perjalanan hidup dan mati kami... Untuk sekalian hambaMu ini.. Aminnn..đź’– #coretanbuatsuami #kitadankehidupankita #haluankita #carakita #duniakita
A post shared by đź’—MADAM IZREEN AZMINDAđź’— (@izreen.azminda) on

Sumber : Instagram Izreen Azminda.
FACEBOOK KIM SKIN

No comments

Powered by Blogger.
a