Header Ads

Muka Jet Li Sekarang ? Berbeza "Gila" Dengan Mukanya Dulu



22 Mei: Bile disebut sahaja nama Jet Li sudah pasti rata-rata penggemar dunia perfileman mengenalinya lebih-lebih lagi yang minat dengan genre aksi. Antara filem yang dilakonkan olehnya ialah Fearless, Romeo Must Die, Hero, The One, Tai Chi Master.

Kehebatannya dalam lakonan aksi dan ketangkasannya berwushu menjadikan namanya setaraf dengan nama pelakon aksi lain seperti Jackie Chan.

Namun beberapa hari lepas viral gambar terbarunya yang membuat ramai orang terkejut dengan penampilan barunya yang sangat jauh berbeza dengan penampilan sebelum ini.



Bagi mereka yang belum mengetahui, kehilangan Jet Li dari dunia lakonan adalah disebabkan beliau menghidap hipertiroidisme dan masalah tulang belakang.

Disebabkan penyakit tersebut pergerakannya menjadi terhad dan membuatkan dirinya bergantung pada orang lain.



Doktor ada menasihatinya agar untuk berhenti melakukan aktiviti lasak atau bakal menamatkan riwayatnya di atas kerusi roda disebabkan penyakitnya itu sangat sensetif.

Beliau juga mengatakan "Saya hanya lelaki biasa. Saya bukan Wong Fei-hung. Saya bukan Huo Yuanjia (watak yang pernah beliau lakonkan). Saya hanya seperti kamu.

FB: Triherb


No comments

Powered by Blogger.
a