Header Ads

"Mansuhkan BR1M, Speaker Dun Johor Menyokong Tun Mahathir" - Rakyat Setuju Atau Tidak Mansuhkan BR1M ?



27 Ogos: Jika sebelum ini Perdana Menteri ke-7 menyatakan hasrat untuk memansuhkan Bantuan Rakyat 1 Malaysia yang telah ditubuhkan oleh bekas Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Najib.

Hal ini selepas beliau menyatakan bahawa rakyat perlu hidup berdikari tanpa mengharapkan bantuan dari kerajaan sahaja.

Hal ini juga telah disokong oleh Speaker Dun Johor, Suhaizan Kayat yang menyokong penuh cadangan Tun mahathir itu untuk mengurangkan BR1M sebelum dimansuhkan secara beransur-ansur.

Mana-mana negara maju di dunia ini mesti kurang bergantung kepada bantuan kerajaan seperti BR1M dan kita mahu rakyat bersedia untuk berada di sebuah negara yang maju selain kita mahu rakyat membina kekuatan mereka sendiri.

Kita kena berdikari sebab di negara ini semuanya ada dan mungkin sebelum ini rasuah dan salah guna kuasa terlalu banyak, namun saya percaya kerajaan akan baiki sistem yang bermasalah ini untuk beri rakyat peluang lebih baik,” katanya.

Namun apakah pandangan rakyat tentang hal ini? 


Ada diantara rakyat menyokong apa yang disuarakan kerajaan dan juga tidak kurang ada diantara mereka menolak perkara ini.




Bagi mereka yang menyokong mengatakan bahawa bantuan itu sebenarnya tidak payah pun tak mengatakan asalkan kerajaan mampu mengurangkan harga setiap barangan keperluan.


5 PEMIMPIN TERTUA DI DUNIA JANGAN LUPA SUBSCRIBE CHANNEL YOUTUBE KAKI SHARE

 

No comments

Powered by Blogger.
a