Header Ads

Pemandu Bas Rempuh 8 Biji Kereta,RapidKL Sedia Bayar Ganti Rugi?


RapidKL sedia bayar ganti rugi

RAPIDKL akan membayar ganti rugi kepada semua pemilik kenderaan yang rosak dilanggar pemandu bas RapidKL di sepanjang Jalan Ampang dalam kemalangan malam tadi.

Ketua Pegawai Operasi RapidKL Shamsul Rizal Mohd Yusof berkata, semua pemilik kenderaan terbabit boleh menghubungi talian bantuan di 03 7885 2585.

“Pemilik kenderaan terbabit perlu melalu beberapa prosedur untuk menuntut ganti rugi termasuk membuat laporan polis berhubung kejadian itu,” katanya pada sidang media di Depoh Rapid KL Maluri, hari ini.

Shamsul berkata, pusat operasi RapidKL menerima maklumat mengenai kemalangan terbabit pada 8.30 malam.

“Bas terbabit untuk perkhidmatan dari Datuk Keramat ke Ampang Point. Berdasarkan maklumat diterima, tiada mangsa terbunuh dalam kejadian berkenaan.

“Kami meminta maaf berhubung kemalangan berkenaan dan belum mendapat maklumat lengkap mengenai manakala punca kemalangan masih belum dapat dipastikan,” katanya.

Beliau berkata, RapidKL akan bekerjasama dengan pihak berkuasa untuk membantu siasatan.




Katanya, pemandu bas terbabit memiliki rekod perkhidmatan yang baik sepanjang dua tahun berkhidmat untuk syarikat dan kini menerima rawatan di Hospital Ampang.

Ketika ditanya sama ada bas terbabit mengalami masalah teknikal, Shamsul berkata, buat masa ini mereka belum berpeluang memeriksa bas berkenaan yang kini diletakkan di Balai Polis Pandan Indah.

“Kami akan memastikan bas dalam keadaan terbaik dan selamat sebelum memulakan perjalanan.

“Difahamkan pemandu terbabit bekerja dari pagi hinggalah ke masa kejadian. Tetapi, buat masa ini, tidak dapat dipastikan berapa jumlah jam pemandu terbabit bertugas pada hari ini,” katanya.

Sebelum ini, dilaporkan sekurang-kurangnya empat cedera selepas tujuh kereta dilanggar bas RapidKL yang dalam perjalanan dari Datuk Keramat menghala ke Lebuhraya Lingkaran Tengah 2 (MRR2), malam tadi.






Video sepanjang 1 minit 40 saat mengenai kejadian itu tular menunjukkan bas berkenaan dipandu dengan laju apabila dikejar penunggang motosikal.

Penunggang motosikal itu memaki hamun pemandu bas berkenaan yang dikatakan melanggar ibunya, sebelum pemandu bas terbabit melarikan diri apabila kenderaan itu tidak bergerak selepas merempuh kenderaan lain.


Sumber : FB Adinda Qilla
FACEBOOK KIM SKIN

Jom Subscribe Youtube Channel Kaki Share banyak video menarik macam dekat bawah ni :


No comments

Powered by Blogger.
a