Header Ads

"Saya Ditawarkan RM1.5 Juta Dengan Syarat Mengaku Bersalah Membunuh Kevin Morais" - Pesalah Ketujuh



28 Ogos: Jika sebelum ini pembunuhan Kevin Morais menjadi satu pembunuhan penuh kontroversi selepas dikaitkan ada kena mengena dengan siasatan 1MDB yang sedang dijalankan. 

Namun skrip itu berbeza pada hari ini apabila tertuduh ketujuh dalam kes pembunuhan Timbalan Pendakwa raya itu mengaku ditawarkan sejumlah wang oleh seseorang.

"Saya ditawarkan wang RM1.5 juta jika mengaku bersalah membunuh Kevin Morais,”, Pengakuannya di Mahkamah Tinggi

S. Ravi Chandaran, berkata, dia ditawarkan wang itu pada 25 Disember 2017, oleh pakar patologi tentera, Kolonel Dr R. Kunaseegaran yang merupakan tertuduh pertama dalam kes itu.

“Beliau (Dr Kunaseegaran) beritahu yang beliau akan berikan wang RM1.5 juta. Kos sara hidup keluarga saya juga akan ditanggung oleh beliau,” katanya ketika pemeriksaan utama peguam V.Rajehgopal pada prosiding membela diri hari ke-21, di sini.

Tertuduh juga berkata, Dr Kunaseegaran juga memberitahu bahawa beliau akan melantik peguam lain untuk mewakilinya  di Mahkamah Rayuan.

Terdahulu, Ravi Chandaran berkata dia ada bertanyakan Dr Kunaseegaran mengapa perlu dia mengaku bersalah dan menerima pertuduhan di bawah Seksyen 302 Kanun Keseksaan sedangkan dia tidak terlibat dalam kes itu.



“Dr Kunaseegaran beritahu, dia tidak ada cara lain selain saya dan katanya, “disebabkan kamu tidak terlibat, kamu perlu mengaku salah dan kamu boleh keluar daripada kes ini,” katanya.

R. Dinishwaran, A.K Thinesh Kumar, M. Vishwanath; S. Nimalan, Ravi Chandaran dan Dr Kunaseegaran, mengaku tidak bersalah atas pertuduhan membunuh Kevin Morais di dalam perjalanan dari Jalan Dutamas 1, Sentul ke No.1 Jalan USJ 1/6D, Subang Jaya, antara jam 7 pagi dan 8 malam, 4 September 2015 mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan dan dibaca bersama Seksyen 34 kanun sama yang membawa hukuman mati mandatori, jika sabit kesalahan.

Dinishwaran, 26, Thinesh Kumar, 25, Vishwanath; 28, Nimalan, 25, dan Ravi Chandaran, diwakili peguam Rajehgopal manakala Dr Kunaseegaran, 55, diwakili peguam Datuk N.Sivananthan dan pihak pendakwaan diketuai Timbalan Pendakwa Raya Saiful Edris Zainuddin.

Perbicaraan di hadapan Hakim Datuk Azman Abdullah bersambung 30 Ogos

JANGAN LUPA LIKE DAN SUBSCRIBE CHANNEL YOUTUBE KAKI SHARE

No comments

Powered by Blogger.
a