Header Ads

Suami Sembunyikan Mayat Isteri Dan Dibungkus Dengan Selimut Dalam Peti Sejuk Selama 3 Bulan


Laporan dipetik dari China Daily yang mengatakan seorang lelaki dari Shanghai dijatuhkan hukuman mati oleh mahkamah pada Rabu kerana membunuh dan menyembunyikan mayat isterinya di dalam peti ais selama lebih tiga bulan.

Selepas membunuh Yang, Zhu membungkus mayat mangsa dengan selimut dan menyoroknya dalam peti ais di balkoni kediaman mereka selama 105 hari.

Zhu Xiaodong, 31, didakwa mencekik isterinya, Yang Liping, sehingga mati ketika pasangan itu bergaduh di kediaman mereka pada Oktober 2016.

Menurut perbicaraan di mahkamah, selama tempoh tiga bulan itu, Zhu telah menyamar menjadi mangsa di media sosial dan membalas mesej dari keluarga dan rakan-rakan isterinya. Malah, Zhu turut membelanjakan wang simpanan isterinya keluar bercuti dengan wanita lain.


“Tertuduh berbelanja tanpa had dan langsung tidak menunjuk sebarang rasa penyesalan,” mahkamah diberitahu.

Zhu kemudian menyerah dirinya pada 1 Februari 2017, selepas dia tidak dapat lagi menyembunyikan kebenaran kerana pasangan itu dijangka menghadiri sambutan hari lahir bapa mertuanya.


Dilaporkan, Zhu cuba membunuh diri sehari sebelum menyerah diri kepada polis. Kes pembunuhan itu mengejutkan penduduk di negara itu dan keluarga mangsa meminta pihak berkuasa menjatuhkan hukuman mati terhadap Zhu.


Bapa mangsa, Yang Ganlian, berkata, walaupun mereka sekeluarga berpuas hati dengan keputusan mahkamah, mereka masih tidak mampu menerima hakikat kejadian yang menimpa anak perempuan mereka itu. Zhu kini mempunyai masa selama 10 hari untuk membuat rayuan terhadap hukuman itu.

Sumber : China Daily.

JANGAN LUPA LIKE DAN SUBSCRIBE CHANNEL YOUTUBE KAKI SHARE

No comments

Powered by Blogger.
a