Header Ads

10 Foto Muka Cantik Instafamous Amalin


PANAS BARAN: Sifat Yang Memusnahkan
Orang yang bersifat panas baran selalunya merupakan seorang yang tidak bersa gembira dengan dirinya sendiri. Orang yang tidak gembira dengan dirinya sendiri, tidak dapat menggembirakan orang lain. Kita seharusnya bijak mengawal dan menangani emosi pasangan dengan kaedah dan cara yang betul. Apabila kita berhadapan dengan seseorang yang panas baran, jangan cepat berasa marah. Tetapi kita menganggap dia sedang sakit dan kita sebagai doktor kepadanya. Kata pepatah, "Orang yang baik menjadi guru kepada orang yang jahat dan orang yang jahat menjadi 'kertas kerja' untuk orang yang baik'. Jadi, jika pasangan anda adalah seorang yang panas baran, anggaplah dia sebagai seorang pesakit yang perlu dirawat. Bagi merawatnya kita perlu tahu diagnosisnya. Bagi mengetahui diagnosis pula, kita perlu tahu penyebabnya. Mohonlah bantuan dari Allah s.w.t bagi menyelesaikan masalah, sekaligus memberikan ketenangan yang menguatkan mental. Jika kita suka apa yang berlaku di dunia luaran, maka kita perlu mencermin dunia dalaman kita iaitu:

1. Perbetulkan diri sendiri dahulu
2. Berasa belas kasihan kepada pasangan
3. Cuba berkomunikasi yang baik

Sebelum menegur orang yang panas baran, menangilah kepercayaannya kepada anda dahulu kemudian tegrlah secara bijaksana. - Prof Dr. Muhaya

Berhubung dengan kisah viral berkenaan seorang instafamous yang bernama Amalin telah menasihati semua wanita di luar itu semua agar menjauhi atau berhati-hati dengan teman lelaki yang panas baran.

Bagi Admin, wanita juga manusia yang patut di hormati selayak taraf sebagai pelengkap kepada lelaki, wanita itu adalah anugerah jadi sepatutnya wanita di jaga dan di belai bagi yang suka mengherdik wanita tu korang tinggalkan jela senang! 

ha yang untungnya rupa korang mesti akan sentiasa ok sebab tak ada orang yang belasah korang amri lihat muka Amalin sebelum di belasah, so pada Amalin awak boleh tinggal dah teman lelaki awak tu.











No comments

Powered by Blogger.
a