Header Ads

"Ben Ladin Malu Dan Minta Maaf Gagal Jawab Perkara Asas Kemerdekaan" - Ini Luahan Ben Ladin Selepas Video Tersebut Tular



Nampaknya kecaman dan perhatian telah mula diberikan kepada penyanyi muda Ben Ladin selepas videonya ditemu bual wartawan mengenai pengetahuan asas Negara Malaysia gagal dijawabnya.

Muhammad Benladin Munshi Shaihan yang berusia 17 tahun lebih dikenali sebagai Ben berkata selepas apa yang telah berlaku dia sedar dan akan belajar untuk menjadi rakyat Malaysia yang lebih berjiwa patriotik.

Ben dalam satu entri di laman sosialnya menyusun 10 jari dan meminta maaf kepada seluruh rakyat Malaysia.

"Assalamualaikum semua, jadi beberapa hari lepas telah tular video temu bual Ben kerana gagal menjawab perkara-perkara asas tentang kemerdekaan dan kenegaraan.

"Ben ingin menyusun 10 jari meminta maaf kepada semua rakyat Malaysia. Tiada alasan atas kejahilan dan kekurangan pengetahuan tentang perkara-perkara asas seperti ini.

"Jadi, lepas ini Ben harus belajar dan peka tentang perkara yang melibatkan sejarah dan patriotik, " Kata Ben menerusi laman Instagramnya.



Netizen kebanyakkannya meluahkan rasa kecewa terhadap penyanyi lagu Hikayat Ben Ladin itu kerana kurang pengetahuan mengenai negara Malaysia.

Tambah Ben, dia mengakui kesilapan itu datang daripada dirinya sendiri dan bukan daripada mana-mana pihak atau individu.

Malah, dia berharap permohonan maafnya diterima seluruh rakyat Malaysia dan meminta agar mereka dapat memberi sokongan moral kepadanya.

"Kejahilan ini adalah kejahilan Ben sendiri. Jangan libatkan mana-mana pihak atau individu.

"Ben harap permohanan maaf secara ikhlas ini boleh diterima seluruh rakyat Malaysia dan berharap anda semua boleh beri sokongan moral pada Ben.

"Doakan yang terbaik untuk Ben dan saya terima semua teguran dan nasihat. Saya minta maaf sangat-sangat," katanya.

Dalam pada itu, Ben ketika ditemu bual memberitahu dia sedang berada dalam keadaan ingin memberi tumpuan untuk membuat persembahan di hadapan kamera.

Situasi tersebut menyebabkan dia tidak bersedia dengan soalan yang mengejut dan perlu dijawab dengan cepat.

"Memang masa itu dalam fikiran sedang fokus nak perform on camera. Tiba-tiba ada yang nak buat permainan untuk Merdeka.

"Kerana tak nak mengecewakan atau tak nak dilabelkan sombong, Ben ikutkan juga. Sedangkan otak tengah floating nak perform on camera.

"Jadi, memang tak fokus langsung dengan soalan yang mengejut dan ditanya secara cepat," ujarnya.

No comments

Powered by Blogger.
a