Header Ads

“Bonda Tak Malu Menceritakan Aib Sendiri, Demi…” - Ibu Aliff Syukri AkuiTak Bahagia Walaupun Kaya

Kalau semua kenal Ibu kepada jutawan Dato Seri Aliff Syukri iaitu usahawan Rozita Ibrahim akui pernah rasa tidak bahagia walaupun memiliki segalanya termasuk harta dan kekayaan dunia.
Bealiau Ibu kepada Datuk Seri Aliff Syukri itu memberitahu ketika usia 40 tahun dia telah membuat keputusan yang sangat bersejarah untuk memilih hala tuju hidupnya dalam mencari kebahagiaan.

“Masa umur saya 40 tahun saya decide nak settle distinasi life ni nak pilih arah kemana, rumah ada, kerja ada, anak-anak dh cukup .Cuma saya tak rasa bahagia pun walau semua serba ada..Setelah 40 tahun saya mencari..tak jumpa-jumpa. Ingatkan dah ada banglo dan berduit akan bahagia Saya meronta nak sangat rasa happy.
“Bonda (saya) tak malu menceritakan aib bonda demi membimbing siapa pun yang nak ambikl dari cerita silam saya untuk ”mencari jiwa yg hilang. dan mencari cinta manusia terus sy sakit” tulisnya.

Rozita mendedahkan perkara tersebut menerusi ruangan Instagram (IG) miliknya.

Ibu mertua Datin Seri Nur Shahida Mohd Rashid itu kemudian memberitahu dia mengadukan kemusykilannya tersebut kepada seorang ustaz dan akhirnya menemui jawapannya.
“Saya tanya guru yang saya hormati Ustaz Dasuki soalan saya ” akak tak bahagia, bagaimana saya nak bahagia terasa panas dan sakit sangat dada saya. Saya xjahat ustaz , saya solat dan jalankan tangungjawab sebagai muslim. Saya isteri yang baik dan rajin..bla bla bla” saya adu padanya.
“Katanya mungkin solat dan wuduk akak tak betul ..Akak belajar dulu betulkan wuduk lepas tu betulkan solat dan bacaan dalam solat..baca lah Quran setiap hari..Solat taubat sebanyaknya Amalkan AlMathurat..luruskan niat dn Akak akn jumpa yg dicari.

“Lama saya cari akhirnya jumpa dalam persoalan diri saya ini untuk bahagia dengan saya mulakan mengenal diri sendiri dulu.Aadakah saya dlm golongan sabar atau tak “yang membezakan mukmin atau org munafik”

“Sepatutnya, say wajib melupakan dan memaafkan kesalahan orang lain dan melepas ingatan saya pada mereka..sejak tu saya jumpa penawar jiwa sy yg kosong dan keluh kesah ..Sebab saya yakin "tak akan berlaku satu apa pun tanpa izin Allah..Dan manusia memang zalim pada dirinya sendiri ..Rosak kerana perhiasan dunia sehingga mensia-siakan waktu,” tulisnya lagi.

No comments

Powered by Blogger.
a