Header Ads

Dato Vida Sedih Lavida Coin Di Berhentikan Dahulu Atas Arahan Kerajaan Malaysia

Masih tidak sejuk lagi kontroversi Dato Vida dengan isu hadiah tajaan Gegar Vaganza yang palsu kepada Aisyah, kini sekali lagi Dato Vida di uji ujian dengan cabaran kerana beliau terpaksa menghentikan promosi terhadap Lavida Coin atas arahan Suruhanjaya Security Malaysia bertarikh 5 September 2018, 

Setakat ni ramai pelabur juga yang meminta penjelasan dari Dato Vida berhubung peberhentian ini, dan, merujuk kepada surat yang di jawab oleh Lavida Coin adalah seperti di atas.




Apa itu Crypto Currency?
Cryptocurrency adalah sebuah teknologi menghasilkan matawang digital yang menggunakan kriptografi sebagai method yang mustahil untuk dipalsukan.

Bagaimana Nilai Cryptocurrency ditentukan?
Nilai harga dari cryptocurrency sebahagian besar ditentukan oleh kekuatan EXCHANGE (buy and sell) dari para pengguna teknologi ini.

Kesusahan Melombong (Difficulty): Difficulty juga memainkan peranan kepada pengukuhan harga Cryptocurrency. Ada berapa jenis Cryptocurrency di dunia ini?

Menurut data yang dikeluarkan oleh coinmarketcap.com sudah lebih dari 500 cryptocurrency diciptakan. Beberapa cryptocurrency memiliki konsep yang berbeza antara satu samalain dan beberapa memiliki konsep yang meniru coin lainnya.

No comments

Powered by Blogger.
a