Header Ads

Selalu Diejek ‘Tong Gas’ dan Ditinggalkan Tunang,Akhirnya Gadis Ini….


Perempuan tak dinafikan suka akan kecantikan dan ingin menjadi cantik. Apatah lagi cantik dari segi wajah mahupun sifat semulajadi.Seperti gadis ini, yang dulunya dari zaman sekolah pernah dilabelkan dengan kawan-kawannya ‘gajah’ disebabkan fizikal badannya yang agak gemuk.

Gadis ini ingin kongsikan cerita pada korang. Mungkin ada tapi wanita ini mempelajari hakikat sebaliknya melalui pengalaman hidup. Daripada seorang gadis yang gemuk kemudian berjaya menguruskan badan, dia belajar bahawa penampilan diri yang kurus cantik adalah daya tarikan utama di mata lelaki malah ia boleh membezakan layanan golongan ini terhadap dirinya yang satu ketika dulu dianggap hodoh. 



Kisah bagaimana seorang gadis yang nekad menurunkan berat badan selepas dikecewakan. Hasilnya beliau mampu menurunkan berat badan sebanyak 27kg dalam masa 4 bulan.

Kali ini kami kongsikan pula kisah lain seorang perempuan, Naomi yang turun lebih 30kg selepas lebih 10 tahun hidup berbadan besar. Harap boleh dijadikan motivati untuk korang semua.

Tak tahan diejek.

Bila terkenang balik dulu orang selalu kata Naomi ini anak gajah. Kadang sampai tak nak pergi sekolah sebab malu sangat asyik-asyik jadi bahan gelak. Lalu je depan orang mesti kena ejek dengan gelaran  ‘tong gas’, lemak bersepah-sepah lah. Siap ada yang cakap “weii, tayar kat perut tu kenape makin berlapis-lapis?” Balik je rumah masuk bilik terus menangis. Rasa marah, sedih, dan bengang. Hanya orang yang berbadan besar je tahu macam mana perasaan bila diejek.

Bukan itu sahaja, malahan tak termasuk bila balik kampung lagi, makcik-makcik bawang semua perli kenape badan macam mak-mak yang dah ada 3 anak. Ya Allah tak habis dekat luar tu, balik kampung pun sama je. Bayangkan perasaan masa itu memang down gila, langsung tak ade keyakinan diri, nak bercakap dengan orang sekeliling pun tak nak. Asyik dipandang serba tak kena je. 

Ditinggalkan dengan "ENCIK" tunang

Namun,amat yang memilukan hati Naomi adalah apabila tunang pergi tinggalkan kerana berbadan gempal. Tiap kali kami berhubung je dia selalu suruh Naomi bersenam atau ambil apa-apa produk kurus. Masa itu Naomi tidak terpikir apa untuk ambil perkara ini serius.Orang cakap kalau dah sayang akan terima apa saja keburukan dan kelebihan pasangan itu.



Bagaimanapun,Dia tetap terus dan memaksa Naomi untuk terus kurus. Sampai satu tahap sampai stress dibuatnya.Masa itu juga tak kira selera makan ikut je tekak nak makan apa. Cik tunang pun pernah marah dan bising. Tapi kadang pedulikan je.Akhirnya, dia nampak perempuan yang lagi cantik dan slim terus pergi tinggalkan Naomi.

Tidak mudah berputus asa.

Namun,dengan ejakan tesebut Naomi tetap nekad ingin kurus. Berusaha buat macam-macam.Makan pelbagai produk. Kadang-kadang ada satu tahap ingin berputus asa. Tapi dengan sokongan kawan rapat dan keluarga juga. Alhamdulillah, dengan niat dan usaha Naomi dah capai target dari 75kg ke 48kg. Maknanya dah turun 27kg. Banyak kan?? 

Tapi masalah lain pula yang jadi, bila badan susah nak maintain, makan banyak sikit dah naik 3, 4kg. Selera makan la paling susah nak control. Alhamdulillah selepas beberapa bulan Naomi bertungkus lumus untuk formulakan Produk @Leedee.hq, Macam dalam gambar itu. Tak pecaya kan??


Banyak lagi Naomi nak share dekat korang. Testimoni pertama atas kakak sendiri @bellasinyorita yang dah berjaya turunkan berat dari 81kg ke 66kg. Alhamdulillah setakat ini, Leedee mendapat feedback yang positif dan ramai yang berjaya turunkan berat badan. Jangan mudah give up, dah buat bermacam-macam cara tapi tak berjaya juga.Korang kena yakin pada diri sendiri. Insyaallah hasilnya pasti Berjaya.


No comments

Powered by Blogger.
a