Header Ads

Aliff Syukri Dikecam Lagi Melibatkan Perhatian Dunia, Apa Pula Kali Ini....


Sebuah portal hartanah mewah di Amerika Syarikat, Homes of The Rich memaparkan mahligai mewah jutawan kosmetik, Datuk Seri Aliff Syukri di laman Instagram portal tersebut. 

Di sebalik mahligai mewah

Jutawan berusia 31 tahun itu membina Aliff Syukri Palace yang mempunyai 30 bilik tidur termasuk surau, gim dan bilik kebal di Kota Damansara meraih perhatian media pada April lalu.

Kos pembinaan rumah dengan rekaan Royal Modern Classic itu bagaimanapun tidak didedahkan oleh beliau.





Instagram @homeoftherich itu memuat naik dua gambar kediaman jutawan kosmetik yang penuh kontroversi dengan menunjukkan Dato' Aliff berdiri di depan gerbang masuk utama kediaman beliau. Gambar yang kedua adalah jutawan itu berdiri di tangga mahligainya sendiri yang menampakkan keluasan dan betapa eksklusifnya kediaman beliau.




Portal yang mempunyai lebih 273,000 pengikut di laman Instagram tersebut memaparkan gambar-gambar kediaman mewah dari seluruh dunia untuk dijadikan sebagai inspirasi.



Kecaman netizen 


Bagaimanapun, terdapat netizen yang tidak berpuas hati dengan posting tersebut dan mendakwa kekayaan yang dipamerkan Aliff Syukri diwarisi daripada ibu bapanya.

"Dia gemar menunjuk-nunjuk kekayaannya yang ditinggalkan oleh ibu bapanya dan ditangkap oleh polis kerana mengelak bayaran cukai jalan," tulis @nick_leesy.

Bagaimanapun, pengguna akaun @guns_and_bullet mempertahankan usahawan berkenaan dan berkata: "Tidak. Kekayaannya bukanlah diwarisi daripada ibu bapanya kerana bapa beliau adalah seorang pengawal keselamatan."






Kecewa dengan 'bawang-bawang' Malaysia

Komen tersebut mendapat perhatian Aliff Syukri yang ternyata kecewa dengan dakwaan yang dilemparkan ke atasnya.

Aliff Syukri pada Khamis memuat naik paparan skrin komen tersebut dan meluahkan rasa sedih dengan sikap rakyat Malaysia yang tidak puas hati dengan kejayaannya.

"Sedih dengan perangai orang Malaysia yang jenis macam ni.
"Bila rumah saya diletakkan antara rumah terhebat oleh laman @homeoftherich, antara rumah yang menjadi perhatian dunia..

"Saya rasa bangga sebab rumah tu hasil usaha saya sendiri bukan rompak duit kalian, tapi ada juga 'bawang-bawang' Malaysia ni yang mendengki.



"Komen saya tinggalkan bapa saya sebab malu (dia) pengawal keselamatan la, kaya duit mak bapak la, tak bayar cukai la... sampai ke sana busuk hati, sempat nak kutuk sana sini gigih mencari," luahnya.


Sumber : Aliff Syukri , Homes of The Rich

No comments

Powered by Blogger.
a