Header Ads

Gadis Ini Kongsi Cara 'Delete' Akaun Facebook, Bila Pemiliknya Meninggal Dunia


Pengguna laman sosial semakin bertambah dek kerana peredaran zaman. Cuma ada segelintir sahaja manusia di dunia ini yang tidak punya akaun sendiri. Tapi, pernahkah anda terfikir bagaimana pengurusan akaun Facebook kita sekiranya kita atau ibu bapa atau saudara mara atau adik beradik sudah meninggal dunia dan bagaimana cara terbaik untuk menguruskan akaun laman sosial Facebook yang sudah tidak ber 'tuan' ?

Perkongsian berguna daripada saudari Nur Aliah Mohd Nor, dia berkongsi bagaimana cara untuk 'delete' Akaun Facebook Jika Kita Atau Dalam Kalangan Kita Meninggal Dunia.


Sebelum itu, pesan saudari Aliah, 

"kalau boleh password facebook kita biar keluarga kita tahu juga ya. Kalau berlaku apa-apa yang tak diingini mereka boleh Log In facebook kita".


Legacy Contact 

Pasti ramai lagi yang tak tahu dekat facebook kita ada 1 fungsi button ni yang dinamakan sebagai ‘Legacy Contact’. 
.
Legacy contact ni bahasa mudahnya kita lantik seorang waris kita untuk handle akaun facebook kita dan orang itu boleh tolong delete akaun facebook tersebut.
.
Sebenarnya banyak lagi kelebihan dalam Legacy Contact ni. Nanti korang boleh baca di bahagian komen ye. Sekarang Lia cuma nak kongsikan dulu step untuk sampai ke bahagian Legacy Contact ini.



LANGKAH 1 





LANGKAH 2 






LANGKAH 3 

LANGKAH 4 





Waris perlu klik pada button remove your legacy contact jika ingin memadam akaun serta merta selepas pemiliknya meninggal dunia.

Sumber : Nur Aliah Mohd Nor 

No comments

Powered by Blogger.
a