Header Ads

"Bridesmaid nak dekat 10 orang, tapi sekor pun tak membantu" - Jurumekap Kongsi Tips & Pengalaman Hadap Situasi Bridesmaid Tak 'Function'

Gambar sekadar hiasan
Bila kita lihat majlis kahwin, ada sesetengah pengantin yang mempunyai bridesmaid untuk sama-sama meraikan hari bahagia mereka. Lebih menarik lagi apabila pengantin bersikap bermurah hati dan rela untuk sponsor baju rakan-rakan yang akan menjadi bridesmaid di hari majlis. Hal ini sebenarnya bukanlah seratus peratus kehendak pengantin untuk mengajak rakan-rakan baik mereka menjadi bridesmaid, tetapi ada juga situasi, dalam kalangan rakan-rakan sendiri yang bersungguh-sungguh dan mahu untuk menjadi bridesmaid pada hari perkahwinan rakannya.

Perlu diingat, tak semua pengantin berkemampuan untuk sponsor baju seragam bridesmaid yang kira-kira empat ke sepuluh orang itu. Oleh itu, sebagai bridesmaid, anda perlu peka sekiranya tiada kata putus dari pihak pengantin untuk sponsor baju anda, anda dan rakan-rakan lain haruslah mempunyai inisiatif mengeluarkan duit masing-masing untuk membeli baju bridesmaid.  

Seorang jurumekap luah geram dan kongsi cerita pengalaman sendiri yang serik dengan sikap bridesmaid di majlis perkahwinan melalui akaun Twitternya dan mendapat perhatian ramai. Baca cerita penuh di bawah.



Belikan kain untuk PENGAPIT SAHAJA



 Ada duit lebih, baru OFFER untuk bagi kain


Bridesmaid ramai-ramai, tapi...



Menyemak dalam bilik pengantin



Pernah halau bridesmaid keluar 



Orang yang perlu ada dalam bilik pengantin ialah ...



Tempat terhad untuk bergerak



 Tak hingin ramai-ramai dalam satu bilik



BESTFRIEND BESTFRIEND beri tekanan pada pengantin



Make-up jangan over sangat mengalahkan pengantin



Bridesmaid arahkan photographer untuk tangkap gambar diorang


Sila share kepada rakan-rakan anda agar sama-sama peka jika menghadapi situasi seperti ini. 

Sumber : Makcik Kantin

No comments

Powered by Blogger.
a