Header Ads

Gadis Ini Buktikan Masak Sendiri Kat Rumah Lagi Sedap-Sedap & Jimat, Kos Beli Barang Basah Seminggu RM32 Je!


Ramai dalam kalangan orang single nak berjimat. Kadang-kadang duit mengalir bagai air hanya kerana perbelanjaan makan di luar. Anda perlu bijak mengurus duit dengan banyakkan masak dan kurangkan makan di luar. Kelebihan bukan sahaja jimat tetapi kandungan garam dan kebersihan juga terjamin.

Seperti gadis ini yang menggunakan nama Twitter sebagai Stella Entang, berkongsi tips jimat masak makanan di laman Twitter nya dan mendapat perhatian ramai. Dia berkongsi cadangan menu yang menjadi rutin hariannya dari sarapan hingga makan malam yang boleh dikatakan unik, sedap dan berkhasiat.

Ikuti thread penuh ini.

How much money can you save cooking at home?
Beli barang basah RM31.35 je
Resit dibawah adalah pembelian barang basah untuk menu Lunch dan Dinner untuk 5 hari. Jumlah hanya RM31.35. Rajin tak rajin ja masak! So, here I am to encourage you guys untuk masak untuk berjimat! Sihat pun sihat masak sendiri.



So, here my meal plan. LUNCH

Mon/Wed/Fri - Nasi - Ikan siakap/cencaru - Kangkung/kubis Tues/Thurs - Nasi - Ayam bakar - Lettuce + tomato (ada lebih yang last week punya) DINNER
- 2 apples (tiada dlm resit RM8.99) - 2 eggs - cabbage+carrot/lettuce


Bawa bekal pergi kerja


Bakar/stim/sup


Breakfast oat
"Tak bosan ke lauk sama?"


Jenis lauk
Tapi bukan tiap minggu la meal plan aku macam ni. Biasa aku tukar2 jenis sayur. Bayam, pakchoy, brokoli, cauliflower, ehhh banyak lagi la. Lauk mmg aku biasa masak ayam dan ikan. Breakfast makan roti or buah Cth breakfast (betik,jambu,tomato)



Cth utk dinner. Nasi goreng + betik






Belanja barang basah tak lebih RM60

Banyak faedah masak sendiri



So here another menu for breakfast





Menu Lunch





Menu Dinner





Sumber : Twitter

No comments

Powered by Blogger.
a