Header Ads

"Jauhi jantan yang buka aibmu" - Status ayah Emma Maembong cetus tanda tanya


"Jauhi jantan yang buka aibmu" - Status ayah Emma Maembong cetus tanda tanya


STATUS Facebook Ismail Embong yang juga ayah kepada pelakon wanita kontroversi, Emma Maembong mengundang teka-teki dan perdebatan dalam kalangan netizen.



Tanpa meletakkan nama atau memberi bayangan, status berkenaan sangat jelas seperti melepaskan sindiran kepada pihak yang cuba mengambil kesempatan ke atas anaknya.

Dalam masa sama, status berkenaan juga saling tidak ubah seperti kata-kata luahan rasa pelukis terkenal itu merujuk kepada kontroversi yang terjadi pada anaknya.

"Duhai perempuan, wajib dijauhi jantan yang buka aib mu; dia sesungguhnya iblis bertopengkan manusia sering berusaha memecahkan umat & keluarga," tulis Ismail.

Tulisan yang dimuat naik pada pagi Khamis itu mendapat perhatian netizen yang turut menurunkan komen serta nasihat pada keluarga itu.


Seperti yang disebut, tidak dapat dipastikan status itu ditujukan kepada mana-mana pihak namun ada antara netizen yang menyokong tindakan Ismail.

"Lelaki tak guna tu yang memang kena ajar. Jangan bagi muka Ayah. Suka-suka buat anak orang macam tu!" tulis salah seorang pengguna pada entri terbabit.

Pada Rabu, Emma mencetus kontroversi terbaharu apabila secara terbuka mengumumkan keputusannya menanggalkan tudung selepas lima tahun menutup aurat.


Emma atau nama sebenarnya Fatimah Rohani Ismail memberitahu, biar apa sekalipun alasan yang diberikan ekoran perubahan imej itu, dia mengaku kesilapan itu bermula dari dalam dirinya sendiri.

Sebelum itu, foto Emma bersama Syed Abdullah Syed Abdul Rahman yang juga abang kepada Menteri Belia dan Sukan, Syed Saddiq dalam keadaan tidak bertudung tular di media sosial dan menjadi perdebatan umum.

Sumber : Astro Awani 

No comments

Powered by Blogger.
a