Header Ads

"Pelanggan Tidak Menunggu Lama Seperti Dakwaan" APAD Tampil Perjelas Keadaan Sebenar & Hasil Siasatan Pertengkaran Di Kaunter


Berikutan dengan video tular di laman sosial tentang kes seorang lelaki mengamuk di kaunter yang didakwa berlaku di sebuah kaunter jabatan kerajaan dan pelbagai andaian dibuat tentang tempat kejadian, hari ini, kes tersebut sudah terjawab bahawa video yang tular itu adalah berlaku di kaunter pejabat wilayah Agensi Pengangkutan Awam Darat (APAD) di Kelana Jaya. 

BACA : ”Tidak Berlaku Di Premis Atau Pejabat JPJ”, Pihak JPJ Perjelas Isu Insiden Pergaduhan Viral Yang Didakwa Berlaku Di Kaunter JPJ
Agensi Pengangkutan Awam Darat (APAD), Kementerian Pengangkutan Malaysia ingin menarik perhatian semua pihak mengenai satu perkongsian video berdurasi 43 saat yang sedang tular di laman sosial berkaitan. 

Kemudian, satu kenyataan media telah dikeluarkan oleh APAD untuk memberi maklum balas mengenai kejadian yang mengaitkan seorang lelaki/seorang pengendali telah memarahi pegawai di kaunter terbabit.
APAD berkata, pihaknya sudahpun sedia maklum dengan insiden berkenaan dan menjalankan siasatan punca kejadian.
”Hasil siasatan mendapati pengendali tersebut telah hadir ke kaunter pejabat wilayah APAD Kelana Jaya pada 26 Februari 2019, jam 2.30 petang bagi menghantar dokumen permohonan namun tidak dapat menjalankan urusan tersebut disebabkan kaunter nombor giliran telah tutup pada jam 2.00 petang apabila had nombor telah mencapai had maksimum giliran harian dan pengendali diminta untuk hadir semula lebih awal oleh pegawai di kaunter.
”Pengendali tersebut kemudiannya berasa tidak berpuashati dan terus memarahi pegawai kaunter kerana mendakwa telah menunggu selama 4 jam untuk berurusan," kata kenyataan itu.
Pengendali tidak menunggu untuk tempoh lama seperti yang didakwa
Bagaimanapun siasatan yang dijalankan APAD mendapati bahawa pengendali berkenaan tidak menunggu untuk tempoh yang lama seperti yang didakwa.
”Untuk makluman, setelah penutupan beberapa pejabat di UTC, Pejabat Wilayah APAD Kelana Jaya yang sebelum ini menerima purata 500 orang pelanggan sehari kini mengalami pertambahan mendadak bilangan pelanggan yang hadir selain turut menghadapi kekurangan petugas dan kaunter untuk berurusan,” kata kenyataan itu lagi.
Sehubungan itu, APAD menyeru orang ramai untuk hadir lebih awal bagi kelancaran urusan di kaunter. APAD juga memandang serius terhadap dakwaan yang dibuat dan sentiasa mengutamakan kebajikan semua pelanggannya.
”Pihak kami akan sentiasa memperbaiki mutu perkhidmatan demi kelancaran urusan setiap pelanggan dan segala kesulitan yang berlaku amatlah dikesali”.



Sumber : Agensi Pengangkutan Awam Darat (APAD)

No comments

Powered by Blogger.
a