Header Ads

"Surah Ar-Rahman is so magical, tak putus-putus rezeki untuk you" - Graduan Peroleh Anugerah Naib Canselor Kongsi 'Rahsia' Mudah Hafal



Setiap penuntut di mana-mana universiti pasti mempunyai tips belajar dan ulangkaji tersendiri mengikut keselesaan masing-masing. Ada yang memang gifted fokus dalam kelas sudah memadai tanpa perlu mengulangkaji semula pada saat akhir menjelang peperiksaan. Namun, ada sesetengah orang yang memerlukan ulangkaji study hard untuk mengingat semula apa yang sudah dipelajari sepanjang semester. Lain orang, lain cara. Apa-apa pun semuanya perlu ada usaha kemudian tawakal kepada-Nya, barulah berkat kejayaan di dunia dan akhirat.

Kita bawakan satu perkongsian berguna dari saudari Fynazailani di laman sosial Twitternya, tentang beberapa tips ketika belajar sehingga dia berjaya peroleh Anugerah Naib Canselor di akhir semester untuk pengajian Diplomanya. 


Bagi subjek teori yang memerlukan kepakaran hafal yang baik dan mudah ingat adalah satu bonus bagi pelajar yang peroleh skill tersebut sehingga mampu meraih kejayaan cemerlang di akhir semester. Saudari ini menjelaskan dia sering mengamalkan surah Ar-Rahman setiap kali ulangkaji pelajaran yang perlu hafal dan mengingat. Ternyata, ayat suci itu berkesan untuk dirinya.


Surah Ar-Rahman is so magical 

Please score kat your carrymarks

Set my goals to achieve VCA again for Degree


Put your phone away while studying



Rata-rata netizen bersetuju dengan tips ini. Selamat mencuba!





Sumber : Twitter

No comments

Powered by Blogger.
a