Header Ads

'Cikgu, kami tak pernah makan Pizza' - Pengalaman Cikgu Ini Masak 32 Keping Pizza Untuk Semua Anak Murid Di Sekolah Buat Netizen 'Salute'



Guru yang baik akan disayangi setiap anak murid. Begitu juga anak murid yang mendengar kata pasti menjadi 'favorite' guru-guru. Tetapi, nak jumpa cikgu yang melayan karenah anak murid yang lebih-lebih ni sangat jarang dijumpai, Sekiranya ada guru sedemikian, itu adalah 'bonus' untuk murid tersebut!

Satu perkongian dari seorang guru bernama Alia Nadiera, dia berkongsi satu thread di laman Twitter miliknya tentang pengalaman dia mengajar murid tahun 2 di sebuah sekolah yang berada di kawasan pedalaman Sarawak. Suatu masa, topik pembelajaran pada hari itu adalah topik makanan, maka di bertanya kepada anak-anak muridnya sama ada pernah makan pizza atau tidak. Kemudian, anak-anak muridnya memberi respon tentang persoalan tadi dengan jawapan yang menyedihkan.

Siapa pernah makan pizza? 'Takde siapa yang angkat tangan'
Pizza is like really high end for them 

Mini pizza project for my minions 




Mereka menikmati pizza mini masa harijadi saya. Saya happy sebab buat orang lain happy 





Seluruh pelajar dapat rasa pizza buat kali pertama




Sekolah kurang murid. 1 sekolah cuma ada 32 orang murid sahaja 



Guru ini mendapat pujian daripada Netizen kerana sikap baik hatinya kepada anak murid dan mendapat perhatian ramai betapa gigihnya dia membuat pizza untuk setiap seorang anak muridnya.




You are so sweet

Teacher like you keep inspiring me 

Semoga cikgu murah rezeki
Dulu ada cikgu macamni, selalu bagi makanan, sikit pun bagi
Tak mampu beli pizza dan tak pernah makan pizza waktu kecil

Sumber : Twitter Dahlia  

No comments

Powered by Blogger.
a