Header Ads

Pesanan & Coretan Abby Abadi Buat Anak Perempuannya Yang Menjadi Perhatian Ramai, Manis Sungguh Anak Ini!


Pelakon Abby Abadi memuat naik status di laman Instagramnya tentang anaknya yang keduanya hasil perkahwinan dengan bekas suami iaitu Norman Hakim. Anak ini diberi nama Marissa Dania Hakim yang sedap mata memandang dan juga manis orangnya.

Panggilan mesra, Dania, berumur 14 tahun ini menjadi perhatian ramai di laman sosial lebih-lebih lagi laman Instagram. Makin besar, makin cantik, Abby Abadi sebagai ibu membuat pesanan menerusi kapsyen foto Dania sambil meninggalkan pesanan agar bijak memilih kawan demi agama dan masa depan yang cerah.

Abby berkongsi banyak gambar sepanjang percutian keluarga besar mereka di Pulau Redang.





Cantik lawa manis Mama @marissadaniaaaaa_ Dah besar Dah 14tahun umurnya Dah suka melawa 😘 . Mama takde masalah utk itu semua Asalkan selalu beringat Apa nk buatpun Biar berpada2 ye sayang . Umur mcm ni Memang dah patut pilih kawan Kawan2 yg positif & tak merosakkan Dengan pengaruh yg bukan2 Sebab kita manusia ni Anak pada suasana ye anakku Kawan kita baik Baiklah kita Kalau sebaliknya Sedikit sebanyak Akan mempengaruhi juga 🥰 . Pernah dengar tak hadis ni Saidina Umar al Khattab r.a berkata, “Nikmat paling besar selepas Iman dan ISLAM adalah sahabat yang soleh. Jika kamu mendapati kasih sayang antara dia dengan kamu, maka peganglah dia bersungguh-sungguh.” . “Sahabat yang baik umpama penjual minyak wangi, biarpun kamu tidak membeli minyak wanginya, sekurang-kurangnya kamu mendapat tempias bau minyak wangi yang dijualnya. Sebaliknya, sahabat yang jahat seumpama tukang besi, kalaupun tidak terbakar baju kamu akibat api besi yang diketuk, sekurang-kurangnya kamu mendapat tempias bau hangitnya” (HR. Muslim) . “(Agama) Seseorang itu adalah sama seperti (mengikuti) agama sahabat karibnya, maka perhatikan dengan siapa kalian bersahabat.” (HR. Abu Dawud) . Sebab tu Mama kata begini Harap Adik faham & Selalulah beringat dalam setiap tindakan Berfikir dulu nak buat apa2pun Terutama bila diajak kawan2 Nanti bila buat benda tak elok Kawan2 busuk semua tentu Nak melepaskan diri 🙊 Menyesal dulu pendapatan Menyesal kemudian Dah tak berguna lagi ok adik sayang . Ps: Semat dalam hati pesan Mama ni tau. Cari kawan2 yg wangi ok. Love U Lillah, Mama (26/3/19- Redang 😘
A post shared by Mencari redha ALLAH (@abby_abadi112) on


Cantik lawa manis Mama
@marissadaniaaaaa_ 
Dah besar 
Dah 14tahun umurnya 
Dah suka melawa 😘
.
Mama takde masalah utk itu semua 
Asalkan selalu beringat 
Apa nk buatpun 
Biar berpada2 ye sayang .
Umur mcm ni 
Memang dah patut pilih kawan 
Kawan2 yg positif & tak merosakkan
Dengan pengaruh yg bukan2 
Sebab kita manusia ni 
Anak pada suasana ye anakku 
Kawan kita baik
Baiklah kita 
Kalau sebaliknya
Sedikit sebanyak 
Akan mempengaruhi juga 🥰


Sumber : Instagram Abby Abadi

No comments

Powered by Blogger.
a