Header Ads

"Jijiknya Perangai, Otak Letak Kat Lutut Ke?" Netizen berang pelancong China pengotor berak merata-rata & cadang 'ban' mereka dari masuk Malaysia

Tular di laman sosial pelancong dari China telah bertindak menaikkan amarah rakyat Malaysia iaitu mereka sesuka hati buang air besar merata tempat. Ramai yang bengang dengan kelakuan tiada sivik itu kerana memburukkan nama Malaysia seterusnya mencemarkan alam sekitar kerana najis mereka bersepah di pantai dan di pusat beli belah. Netizen juga berpendapat agar pihak berkuasa perlu ban pelancong China masuk ke negara Malaysia.

Budaya pengotor pelancong cemarkan pandangan

Baru-baru ini telah tular di Twitter, apabila ada yang berkongsikan beberapa gelagat pelancong daripada China ketika berkunjung ke salah satu pantai popular di Malaysia iaitu Port Dickson.
Menurut pengguna akaun Twitter dengan nama @zudomon, dia secara tidak sengaja telah terakam beberapa aksi menjijikan pelancong yang dipercayai dari China ketika berkunjung ke pantai.


Menurut gambar yang dimuat naik oleh pengguna Twitter ini dan juga saksi kejadian, pelancong tersebut bergilir-gilir buang air besar di pantai tersebut. Memang Sah Pengotor!



Patut tak ban dorang datang Malaysia?

Difahamkan, kejadian itu berlaku di Batu, 5 Port Dickson memaparkan seorang wanita sedang membuang air besar di persisiran pantai tersebut sambil diperhatikan oleh dua rakannya.


Takkan tak boleh cari tandas?

Sikap tiada sivik seperti ini perlu dikenakan tindakan setimpal kerana mereka telah mencemarkan kebersihan negara kita.

Diorang memang tak ada adab




Jijik betul perangai



Macam kucing berak kat pasir 




Negara maju tapi pengotor



Berak dekat Mall pun ada jugak!

Lebih mengejutkan, melalui perkongsian lain di Twitter mendedahkan kejadian yang serupa, namun kali ini aksi tidak bertamadun itu dilakukan dalam salah pusat beli belah di Sabah.

Sumber : Twitter  , KKCity

No comments

Powered by Blogger.
a