Header Ads

BEWARE OF SCAMMER! INI CARA DAPATKAN BALIK DUIT SELEPAS DITIPU PENJUAL ONLINE

Mesti korang pernah beli barang online kan? Tapi pernah tak korang ditipu? Macam dah bank in tapi seller senyap, order lain dapat barang lain, barang tak sampai-sampai. Jika anda pernah kena korang jgn panik. Cuba tips di bawah untuk dapatkan balik duit anda..
Foto Kredit : www.redicom.cl


1.TAK PERLU UPDATE DI FACEBOOK @ MANA-MANA MEDIA SOCIAL Tak kira la korang berhati mulia tak nak orang lain terkena ke apa, yang penting jangan update apa-apa dulu. Boleh simpan bukti tapi jangan viralkan lagi.



2.BUAT REPORT POLIS

Ok terus ke balai buat laporan polis, tapi jangan cakap banyak contoh nya barang tak sampaila, order bagi benda lain dan sebagainya, sebab apa seller boleh putar belit report korang. Apa yang korang report, seller pon akan buat report balik, jadi tak ada guna pon korang cakap banyak, jangan buang masa pihak berkuasa, nanti diaorang tak nak ambil port terus.



3. ISI LAPORAN POLIS UNTUK TINDAKAN BANK

Pastikan anda buat report yang ANDA TELAH MASUKKAN DUIT KE NOMBOR AKAUN YANG SALAH, proses ini untuk rujukan pihak bank, Jika tidak bank pula tak nak layan .



4. PERGI BANK DAN BUAT TUNTUTAN SI BANK

Biasanya pihak bank akan mengarahkan penerima wang tersebut untuk memulangkan balik wang yang telah anda bankin. Then dah dapat balik duit. Seterusnya terpulanglah jika anda nak sebarkan perihal individu tersebut supaya orang lain tidak menjadi mangsa.


No comments

Powered by Blogger.
a