Header Ads

"Abah Nak Pi Tapi Tak Dak Duit" - Luahan Hati Seorang Bapa Yang Teringin Nak Melihat Anaknya di Hari Konvokesyen















Sekarang adalah musim hari bergraduasi atau konvokesyen di semua IPTA di Malaysia, hari ini merupakan hari yang sangat dinantikan oleh semua para graduan tanda 'kemenangan' menghabiskan perjuangan sebagai seorang pelajar universiti berhempas pulas bertahun-tahun demi segulung ijazah dan sudah tiba masa untuk membina kerjaya di samping berbakti semula kepada ibu bapa yang telah berkorban duit dan masa sepanjang tempoh pembelajaran 4 ke 5 tahun menuntut di universiti masing-masing. 

Namun, kenangan terindah yang boleh dirakamkan dan menjadi ingatan sepanjang hayat adalah bergambar bersama kedua ibu bapa dengan memakai jubah konvo di apit kedua ibu dan ayah juga adik beradik. Walau bagaimana pun, tak semua antara kita yang bergelar graduan bernasib baik untuk berkumpul di hari bahagia itu kerana tak semua orang mempunyai rezeki keluarga yang berkemampuan untuk hadir sama-sama satu keluarga di majlis konvokesyen. 

Begitu juga dengan graduan ini iaitu Ali Imran, melalui Twitter miliknya rata-rata Netizen dan rakannya berasa sebak dengan nasib dirinya sehingga mendapat 19k Retweet.



Sumber : Twitter Ali Imran

No comments

Powered by Blogger.
a