Header Ads

'Guruh Punya Panjang Di Area Cyberjaya Hingga Puchong,Bunyi Macam Kereta Api Berat Lalu'


"Sampai bergegar siling rumah," demikian kata netizen yang mendakwa rumahnya bergegar berikutan bunyi getaran yang kuat dipercayai guruh ketika waktu maghrib, malam tadi. 

Dalam kejadian sekitar jam 7.30 malam - 8.00 malam, bunyi guruh itu bukanlah bunyi guruh yang biasa, tetapi ia berbunyi lebih lama sebanyak dua kali. 

Insiden itu turut dirasai di beberapa tempat seperti di Putra Perdana, Puchong, Cyberjaya, Putrajaya, Puncak Alam, Puncak Jalil, Klang, Banting, Sepang, Petaling Jaya, Bangi dan kawasan sekitar yang berdekatan.

Ada yang menyangka insiden itu merupakan tanda-tanda gempa bumi, tidak kurang juga membuat spekulasi mendakwa angkara HAARP. 

Namun dalam kenyataan Jabatan Meteorologi Malaysia yang dikeluarkan pada jam 8.10 malam tadi memaklumkan akan berlaku ribut petir di beberapa kawasan di Terengganu, Pahang, Selangor, Kuala Lumpur, Negeri Sembilan, Melaka, Johor, Sarawak dan Sabah. 




Dalam kenyataan yang dikeluarkan pada jam 5.20 pagi tadi, cuaca ribut dan petir akan terus berlaku di beberapa kawasan di Kelantan, Terengganu, Pahang dan Sarawak sehingga jam 8 pagi tadi. 

Di media sosial, netizen turut berkongsi beberapa gambar yang sempat dirakam. Sehingga kini, masih tiada sebarang penjelasan mengenai insiden itu. 






FACEBOOK KIM SKIN



https://www.youtube.com/watch?v=ML559aF4eKw

No comments

Powered by Blogger.
a