Header Ads

"Suspek cium muka, raba payudara & buka zip seluar" - Pemandu Grab Wanita Diacu Pisau Nyaris Dirogol Penumpang

Seorang pemandu wanita Grab didakwa kena serangan seksual oleh seorang penumpang lelaki di knifepoint, Puchong.

Kejadian yang berlaku di kawasan yang agak gelap dan berhampiran dengan kondominium KOI Prima di Taman Mas kira-kira 5.36 pagi.

Ketua Polis Daerah Kuala Langat Superitendan Azizan Tukiman berkata mangsa telah mengambil penumpang di sebuah stesen minyak berhampiran kawasan rehat dan rekreasi Awan Besar.

Beliau berkata, suspek iaitu lelaki yang membuat serangan seksual itu, berada di tempat duduk penumpang belakang, lalu mengeluarkan pisau dan mengancamnya ketika kereta itu menghampiri kawasan yang agak gelap itu.

"Suspek memberitahu mangsa supaya diam, menutup mulutnya dan menunjuk pisaunya di lehernya.

"Suspek kemudian melompat ke tempat duduk penumpang depan sebelum mencium mukanya dan meraba dadanya," katanya ketika dihubungi hari ini.

Azizan berkata, suspek membuka zip seluarnya ketika mangsa cuba mengelak dan melompat keluar dari Proton Saga yang bergerak.

Pada masa kejadian, terdapat teksi yang lalu di kawasan kejadian dan suspek melarikan diri apabila mangsa mula menangis untuk mendapatkan bantuan.

"Berikutan kejadian itu, mangsa membuat laporan di Balai Polis Putra Perdana pada pukul 7.15 pagi hari ini," katanya.

Kes itu disiasat mengikut Seksyen 354 Kanun Keseksaan kerana menyerang dengan niat untuk mencabul kehormatan seorang wanita, yang membawa hukuman penjara maksimum 10 tahun, atau denda, atau rotan.

Sumber : News Straits Times

No comments

Powered by Blogger.
a